תכנית הלימודים כוללת את הדגשים הבאים:
- הכשרת מורה בעל ידע דיסציפלינארי רחב ומעמיק ובעל ידע פדגוגי‑דידקטי עדכני, הנשען על תיאוריות וגישות חינוכיות.
- להכשיר מורה בעל יכולת למידה אינטגרטיבית עצמית ויכולת יזמוּת פדגוגית.
- הקניית רקע עיוני ומתודי וכישורים בלשון העברית לפי שיטות המחקר הבלשני המודרני.
- הענקת כלי מחקר לתיאור העברית לתקופותיה בזיקה ללשונות הקרובות לה.
- הקניית יכולת קריאת טקסטים ממקורות עבריים קדומים ומחקרים מודרניים בחקר הלשון העברית ובתרבות ישראל.
- הכרת ז'אנרים שונים בספרות וחקירתם בצורה מעמיקה: יצירות מן הספרות העברית לסוגיה ולתקופותיה.
- להקנות יכולת קריאה של יצירות בשילוב דרכי עיון ביקורתיות ושיטות מחקר ותיאוריה מגוונת מתחומי הספרות בשילוב רעיונות מתחום מדעי החברה והפסיכולוגיה.
- טיפוח מורה לומד עצמאי המעודד את תלמידיו למחקר וללמידה מתוך סקרנות וחשיבה ביקורתית.
- להעצים את יכולת המורה ואת כישוריו לפיתוח תהליכי למידה בכיתה, ולגבש קהילת ילדים לומדת באופן דמוקרטי ושוויוני.
- טיפוח מורה - מחנך המודע לצורכי התלמיד הדינאמיים ולשונוּת בין הסטודנטים.
- טיפוח מורה בעל ראיה הומניסטית חברתית, הרואה את מערכת ביה"ס בראי יחסי הגומלין עם הקהילה והחברה הערבית ומורשתה מחד גיסא, ועם החברה הישראלית ותרבותה - מאידך גיסא.