الكلية الأكاديمية العربية للتربية في إسرائيل – حيفا
המכללה האקדמית הערבית לחינוך בישראל - חיפה
The Arab Academic College for Education in Israel - Haifa
عربيEnglish

התנסות מעשית במסלול יסודי

התנסות בהוראת המתמטיקה - שנה א'
ההתנסות תיערך בסמסטר ב' בכיתות א'-ב'.
הסטודנטים יערכו היכרות עם המערכת הבית ספרית ויקבלו הדרכה ראשונית בשיטות הוראה והערכה בכיתות א'-ב' בבית הספר היסודי. במסגרת ההתנסות הסטודנט יכיר את תוכנית הלימודים בכיתות א'-ב' בכלל, ובחשבון ובהנדסה בפרט. הסטודנט ייחשף לקשיים האופייניים בהוראת מקצועות אלה לכיתות א'-ב', ולמיומנויות ההוראה בהם. בין היתר, יילמדו גישות ושיטות הוראת הדיסציפלינה ברמה בסיסית, אוריינות בחשבון והנדסה/מחשבים והתייחסות לתוכנית הלימודים בביה"ס היסודי: במיוחד לפעולות החיבור, חיסור והכפל הנלמדים בכיתות א'-ב', בעיות מילוליות וגיאומטריה. תשומת לב תינתן לתרגול והתנסות באמצעים דידקטיים הנהוגים בביה"ס היסודי, ניתוח אירועים לאחר צפייה בשיעורים, הכרת כלים ושיטות להכנת מערכי שיעור, דיון בסוגיית הוראה בכיתה הטרוגנית. 

 

התנסות בהוראת המתמטיקה - שנה ב'
ההתנסות בשנה שניה תיערך בכיתות ג'-ו'.
בשנה ב' עיקרה של ההתנסות בלמידת שיטות הוראה והערכה בבית הספר היסודי. הסטודנט מנתח ומכיר לעומק את תוכנית הלימודים בבית הספר היסודי במתמטיקה; הסטודנט נחשף לקשיים האופייניים בהוראת המתמטיקה (חשבון, גיאומטריה וחקר נתונים), וכן מכיר ומתנסה באסטרטגיות ומיומנויות הוראת המתמטיקה.
בין יתר הנושאים: גישות ושיטות הוראה המתמטיקה. אוריינות במתמטיקה והתייחסות לתוכנית הלימודים בבית הספר היסודי. יושם דגש על הוראת פעולות הכפל בדרכים שונות, המשמעויות השונות של מושגי השבר, הנדסת המרחב, חקר נתונים בכיתות ג'-ד', תרגול והתנסות באמצעים דידקטיים הנהוגים בבית הספר היסודי ושימוש נכון בעזרי הוראה כולל ניהול כיתה במעבדה / במעבדת מחשב. ניתוח אירועים לאחר צפייה בשיעורים. פיתוח וניתוח כלים ושיטות להכנת מערכי שיעור. הכרת שיטות להוראה / למידה בכיתה הטרוגנית. דרכי הערכה חלופיות.

 

התנסות בהוראת המתמטיקה - שנה ג'
ההתנסות תיערך בכיתות א'-ו'.
מטרת ההתנסות היא ליצור רצף אינטגרטיבי בהתנסות בהוראה בכל הכיתות מ- א'-ו', תוך המשך התמקדות בכיתות הגבוהות ג'-ו'. בהתאם לתוכנית הלימודים.
ההתנסות מתמקדת בשיעורי מתמטיקה בכיתות ג'-ו' ומנוהלת על ידי מדריך פדגוגי מומחה בתחומים אלו, והיא מדגישה עשיה ופעילות שעיקרה יישום תוך אינטגרציה של הנלמד בתחומי הדעת השונים, באשכולות, בלימודי החינוך, בלימודי הפדגוגיה, בלימודי היסוד, בסדנאות ובדידקטיקה - כל זאת בזיקה הדוקה לסביבה הבית ספרית בה מתנסה התלמיד ולצרכי הכיתה ההטרוגנית. המפגש השבועי של המדריך הפדגוגי עם תלמידיו בהתנסות המעשית, ילווה נעשית העמקה בסדנא דידקטית בביה"ס המאמן.
הסטודנט ילמד בלמידה עצמית תכנים מתמטיים הנלמדים בכיתות האימונים, ברמה ובהיקף כמצופה מלומד מיומן כגון: שימוש במקורות רלוונטיים לרבות מקורות מתוקשבים, התייחסות למושגים, עקרונות ורעיונות במבנה הדעת. הסטודנט מתכנן תכנון מקיף של יחידת לימוד על כל רכיביה השונים, בתהליך של למידה מונחית על ידי המורים המאמנים והמדריכים הפדגוגיים וברמה גדלה והולכת של עצמאות. הסטודנט ישתמש בכלי עזר להוראה כגון: דפי עבודה למיניהם, שקפים, משחקים ופעילויות מתוקשבות. בשנה זו הסטודנט יתנסה בבניית יחידות לימוד שלמות במתמטיקה, בזיקה לתכנית הלימודים בכיתות ה'-ו', בנושאים כגון: אחוזים, פרופורציה, נפחים, שטחים, וכד'. זאת בנוסף להוראה ולצפייה בכיתות הנמוכות.

לקבלת מידע על לימודים במכללה הערבית

הטופס נקלט בהצלחה

מצטערים אירעה שגיאה בשליחת הטופס