الكلية الأكاديمية العربية للتربية في إسرائيل – حيفا
המכללה האקדמית הערבית לחינוך בישראל - חיפה
The Arab Academic College for Education in Israel - Haifa
عربيEnglish

התנסות מעשית במסלול על יסודי

התנסות בהוראת הפיסיקה - שנה א'
ההתנסות בנויה על דגם המשלב בין צפייה להתנסות מעשית בהוראת מגוון הנושאים הנלמדים בשכבת הגיל ג'-ו' בביה"ס היסודי. על פי דגם זה יושם הדגש על צפייה מודרכת, אימון בצפייה בסיטואציות הוראתיות וחינוכיות והתנסויות הוראה חלקיות בלבד ההולכות ומתרחבות בהדרגה. במסגרת ההתנסות הסטודנטים יכירו את המבנה הפיסי והארגוני של בית הספר, לרבות מרכזי למידה ומשאבים כגון: הספרייה, מעבדות המדעים ומעבדות המחשבים. הסטודנטים יכירו את מערכת בית הספר ומכלול התפקידים של עובדי החינוך וההוראה. במהלך ההתנסות ייחשפו הסטודנטים ויתנסו הלכה למעשה במגוון רחב של דרכי ואסטרטגיות הוראה לטיפוח יכולתם הרפלקטיבית והבלטת מקומה של ההערכה המעצבת לשיפור תהליך הלמידה-הוראה.

 

התנסות בהוראת הפיסיקה - שנה ב'
ההתנסות בנויה על דגם המשלב בין צפייה והתנסות מעשית בהוראה בשכבת הגיל ז'-ח', המתמקדת בדיסציפלינה של הפיסיקה. יושם הדגש על צפייה מודרכת, אימון בצפייה בסיטואציות הוראתיות וחינוכיות והתנסויות בהוראה. במהלך ההתנסות ייחשפו פרחי ההוראה ויתנסו בדרכים ובאסטרטגיות הוראה רלוונטיות לדיסציפלינה, כגון שיטת המשא ומתן הכיתתי, לימוד בקבוצות, לימוד תלמידים בעלי צרכים מיוחדים בהוראת הפיסיקה. יושם דגש על שילוב המחשב, סימולציות מהאינטרנט ומשימות מתוקשבות בהוראה, ויודגש טיפוח יכולתם הרפלקטיבית של הסטודנטים, תוך הבלטת מקומה של ההערכה המעצבת לשיפור תהליך הלמידה-הוראה.
במסגרת ההתנסות הסטודנטים יכירו את המבנה הפיסי והארגוני של בית הספר, לרבות מרכזי למידה ומשאבים כגון: הספרייה, מעבדות המדעים (ובמיוחד את "אשכול/תפוח הפיס" הצמוד לביה"ס בו נערכת ההתנסות) ומעבדות המחשבים. הסטודנטים יכירו את מערכת בית הספר ומכלול התפקידים של עובדי החינוך וההוראה, ויפנימו התנהגויות וערכים הנגזרים מתפקוד פרופסיונאלי של המורה בבית הספר (אחריות, מחויבות, מעורבות, מקצועיות וכבוד לזולת). פרחי ההוראה ישתתפו השתתפות פעילה בחיי ביה"ס ויתרמו למערכת הכיתתית והבית ספרית במגוון פעילויות כגון: תורנות, טיולים, מסיבות, ישיבות צוות מורים, אירועים וימי הורים.

 

התנסות בהוראת הפיסיקה - שנה ג'
ההתנסות בנויה על דגם של צפייה והתנסות בהוראה בכיתות ט'-י'. במסגרת דגם זה יושם דגש על אימון בצפייה בסיטואציות הוראתיות וחינוכיות, צפייה בסרטים של שיעורים מוקלטים או סביב תרבות הדיסציפלינה, אימוני הוראה מעבדתיים והתנסויות הוראה בכיתה.
ההתנסות תאופיין בשילובם של כלים טכנולוגים מתקדמים כמו מצגות, מעבדות ממוחשבות, סימולציות של תהליכים וניסויים בפיסיקה. כמו כן, יודגש שילוב המחשב לעיבוד נתונים, ניתוחם והצגתם.
התלמידים יפעילו יכולת רפלקטיבית הקושרת בין המטרות לאמצעים להשגתם. כמו כן, הם יישמו את הידע התיאורטי בתכנון, בביצוע ובהערכה של השיעורים בכיתת האימונים, בתיאום ובהנחיה של המורה המאמן והמדריך הפדגוגי תוך שהם מתעדים את פעילות ההתנסות בהוראה בפורטפוליו.
במסגרת ההתנסות פרח ההוראה יפעיל/ילווה פרוייקט בפיסיקה, כגון פרוייקט בחושים וחיישנים, כוחות ואטרקציה וטיפוח מיומנויות חקר בקרב התלמידים.
הסטודנטים ישתתפו השתתפות פעילה ויתרמו למערכת הכיתתית והבית ספרית במגוון פעילויות כגון: טיולים, מסיבות, ישיבות צוות מורים, אירועים וימי הורים, כל זאת בכפוף למגבלות הקשורות למערכת הלימודים. דגש מיוחד יושם על העצמה אישית, על שפת הגוף ושפת פנים, רמות קול ושאילת שאלות.

לקבלת מידע על לימודים במכללה הערבית

הטופס נקלט בהצלחה

מצטערים אירעה שגיאה בשליחת הטופס