الكلية الأكاديمية العربية للتربية في إسرائيل – حيفا
המכללה האקדמית הערבית לחינוך בישראל - חיפה
The Arab Academic College for Education in Israel - Haifa
عربيEnglish

התנסות בהוראה

מטרות ההתנסות המעשית

בתחום הפיתוח האישי

  1. פיתוח הסטודנט לאדם אוטונומי, פתוח וגמיש, הבוחר בשיקולי דעת חינוכיים ודידקטיים ואחראי לתוצאות בחירותיו.
  2. גיבוש גישה של כבוד לזולת בכלל ולבעלי צרכים מיוחדים בפרט המאופיינת באכפתיות קבלה וביחס אנושי.
  3. פיתוח סקרנות אינטלקטואלית של הסטודנט.
  4. פיתוח יכולת רפלקטיבית לצורך הגברת המודעות העצמית.
  5. טיפוח תחושת אחריות ומחויבות לתרום להעצמה ולהתפתחות תלמידיו.

בתחום הפיתוח המקצועי

  1. גיבוש זהות ההוראה כפרופסיה.
  2. פיתוח יכולת יישום עקרונות ההוראה הנלמדים בתחום הדעת הדיסציפלינארית ובתחום פדגוגי-דידקטי במסגרות שונות.
  3. פיתוח והעצמת היכולת של הסטודנט לרכוש ידע חדש בתחומים שונים כתוצאה מהמפגש עם הסביבה הבית ספרית. הוא יכיר וישתלב במסגרת זו, תוך עבודה שיתופית הן עם צוות רב מקצועי בחינוך מיוחד (פסיכולוג, עובד סוציאלי, מרפא בעיסוק ועוד), והן בקשירת קשרים חיוביים עם התלמידים והוריהם.
  4. ניצול ההזדמנות של העבודה האמיתית עם תלמידי החינוך המיוחד על מנת לאפשר לסטודנטים להכיר, לקבל, להבין, לאתר ולהבחין ביכולות ובקשיים ע"י אבחונים מקצועיים. במטרה לתת מענה לצרכים השונים של התלמידים, על-ידי התאמה ופיתוח תוכניות לימודיות וטיפוליות אינדיבידואליות וקבוצתיות מתאימות.
  5. פיתוח מיומנות הסטודנט לכתיבת דוחות מסכמים כמו תח"י, תל"א.
  6. פיתוח מיומנות הסטודנט להכנת חומרי לימוד ואמצעי עזר המתאימים לתכנים ומטרות השיעורים.
  7. פיתוח מיומנות ניהול כיתה וארגונה כסביבה מגרה ותומכת.
  8. פיתוח יכולת אבחנה וניתוח של מצבים חינוכיים ויכולת לבחור בשיקולי דעת חינוכיים.
  9. פיתוח יכולת השתתפות פעילה בתהליך הערכה ומשוב רפלקטיבי עם המדריך הפדגוגי והמורה החונך.
  10. עידוד למידה עצמית תוך הקפדה על הרחבת הדעת והעמקת הידע באמצעות מקורות מידע עיוניים.
לקבלת מידע על לימודים במכללה הערבית

הטופס נקלט בהצלחה

מצטערים אירעה שגיאה בשליחת הטופס