الكلية الأكاديمية العربية للتربية في إسرائيل – حيفا
המכללה האקדמית הערבית לחינוך בישראל - חיפה
The Arab Academic College for Education in Israel - Haifa
عربيEnglish

לימודי חוץ

פיתוח מקצועי לעובדי הוראה בדרגות הגבוהות- "אופק חדש"
דרגה 7-9
מורה יוזם חוקר בחינוך המוסיקלי

 

רציונאל

התכנית נועדה להעניק פיתוח מקצועי למורים שעוסקים בתחום החינוך המוסיקלי בדרגות 7-9 המכוונת תוך מודעות לשינויים ולאתגרי המאה ה-21 ובאה להבטיח להם התמודדות מלומדת, תוך כדי תפקוד מיטבי של מורה יוזם בתחום שיכול להשפיע על הקהילה הבית ספרית ומחוץ לה. התפתחות זו בעיקר, נשענת על ההכרה בידע ובניסיון של המורים לחינוך המוסיקלי ומציעה לפיתוחם לרמה של מומחיות. מורים יכולים להוביל את עצמם להתפתח אישית ומקצועית בתחומי העניין שלהם ובאפשרותם לתרום להתפתחותם המקצועית של שותפים ועמיתים סביבם. לאור זאת, מערך זה מאפשר חשיפה ושימוש במתודולוגיות שונות ומורכבות, מחבר בין התיאוריה והפרקטיקה הפדגוגית, מצביע על הרמוניה בין שיטות ההוראה והתכנים הלימודים, מתוך תכנית הלימודים החדשה בחינוך המוסיקלי משנת (2011) המפרטת מגוון ממשקים מומלצים להרחבת הידע והפרספקטיבה של מורה יוזם, חוקר ופורץ דרך עם השתייכות לקהילה המקצועית הנשענת על למידת עמיתים מכוונת תוצר.

מערך זה, תפקידו בעיקר לאפשר למורים למידה רפלקטיבית מעמיקה לתהליכי ההוראה, הלימוד והביצוע בכיתה ובבית-הספר כשהוא מבוסס על חיפוש,קריאה, היוועצות וכתיבה. דהיינו, ביצוע תהליכי חקר ויישום. אשר יהוו כלי סיוע להבנת עבודתו בשדה בו הוא פועל ולנתח באמצעות מתודולוגיות אקדמיות מקובלות את המצבים עםם מתמודדים מורים למוסיקה ובכך לתרום להתפתחות המקצועית והאישית שלו ושל עמיתיו. כולל פיתוח שיטות תיעוד ומעקב אפקטיביות המסייעות למורה לבחון ולתעד את הלימדה שלו במהלך ובתום תהליך הלמידה. ופיתוח שיטות הערכה המסייעות למשתתף בהערכת תהליך הלימדה האישי והמקצועי. למידת נושאים נחוצים להתפתחותו של המורה בתחום החינוך המוסיקלי, הערכת המוצר הסופי, מידת השגת מטרת העל, אתגרים שעלו במהלך יישום הלמידה ודרכי התמודדות איתם.

 

מטרות

ההתמחות בדרגת קידום מ-7 ל- 8 נועדה התוכנית את המורה לחינוך מוסיקלי לתכנון ופיתוח יוזמה מוסיקלית חינוכית או מחקר.

  • לפתח חשיבה מחקרית בקרב המורים שתאפשר להם להיות שותפים פעילים בניתוח ופיתוח שדה החינוך המוסיקלי לקראת שיפור הפרקטיקה בה הם עובדים.
  • להקנות כלים מחקריים וכלים לפיתוח יוזמה בתחום החינך המוסחקלי למורה בתחום החינוך המוסיקלי, במהלך הקורס להבנת עבודתו של המורה בשדה נעסוק בניתוח הפרקטיקה במתודלגיות רפלקיטיביות מהשדה.
  • לפתיח את הידע והמודעות של המורה בתחום החינוך המוסיקלי להסתכל באופן מעמיק וחקרני על עצמו ועל מצבים לימודיים הוראתיים במטרה לשפר את עבודתו ועבודת עמיתיו. חקר מחקר נושא.
  • לקנות מיומנויות הנחייה, תרבות ארגונית, הובלת שינוי ורעיונות ליזמות בשטח נושאים.
  • לתת הזדמנות למורים בתחום החינוך המוסיקלי להיות שייכים לקהילת החוקרים תוך פרסום מהלכיהם וממצאיהם הן בקרב עמיתים, והן בקרב הקהילה המקצועית.


לפרטים והרשמה:

המכללה האקדמית הערבית לחינוך בישראל.
מחלקת לימודי חוץ: 04-8303500, שלוחה 507
מזכירות שלוחה 561 מנהלת
או לדוא"ל: [email protected]

לקבלת מידע על לימודים במכללה הערבית

הטופס נקלט בהצלחה

מצטערים אירעה שגיאה בשליחת הטופס