» להכשיר מורים למערכת החינוך הישראלית בכלל ולמערכת החינוך הערבית בפרט, שיהיו בעלי ראיית עולם רחבה ומודעות עצמית וחברתית
מוגברת.
» להעניק לסטודנטים השכלה אקדמית רחבה, המקיפה ידע רלוונטי ומושגים מגוונים מתחום החינוך והפסיכולוגיה.
» לפתח בקרב הסטודנטים חשיבה מדעית ויצירתית, בחינה ביקורתית של תורות ותפיסות חינוכיות וערכיות.
» להקנות לסטודנטים כלים ומיומנויות להבנת תהליכים חינוכיים ולהכרת התפיסות הפילוסופיות, החברתיות והפסיכולוגיות, במטרה לפתח גישה
מושכלת בחקר החינוך וביישומו הלכה למעשה.
» לטפח מורה בעל יכולת להעריך את עבודת ההוראה והלמידה באמצעות תהליך רפלקטיבי.
» לטפח כישורי מנהיגות, יכולת מחקרית, יצירתיות, מידענות ויוזמות פדגוגיות וחינוכיות.
» למקד ולחדד את מודעות המורה להיבטים החדשים בתפיסת תפקידו כמדריך, כמסייע, כמתווך וכתומך בתהליכי הוראה ולמידה.