الكلية الأكاديمية العربية للتربية في إسرائيل – حيفا
המכללה האקדמית הערבית לחינוך בישראל - חיפה
The Arab Academic College for Education in Israel - Haifa
عربيEnglish

לימודי חוץ

למידה רגשית חברתית SEL והטמעת מודל CASEL

המודל הרגשי חברתי כאמצעי לצמצום פערים בהקשרים שונים

  1. חוסן נפשי רגשי בראייה של SEL
  2. חוסו ארגוני מערכתי ודמותו של המנהל כמנהיג בשילוב SEL
  3. חדר מורים מושתת SEL
  4. עקרונות הלמידה רגשית חברתית SELוהטמעתה בתכנון לימודים 
  5. למידת חקר כאמצעי מטפח למידה רגשית חברתית
  6. למידה רגשית חברתית מזווית הראייה של לומד מצטיין ומחונן
  7. בוגר העתיד כאדם רגשי חברתי
  8. טיפוח למידה רגשית חברתית SELבראייה בין תחומית ועל תחומית 
  9. תלמידים שקופים ואינטליגנציה רגשית 
  10. תקשורת מקרבת כאמצעי לקידום למידה רגשית חברתית SEL
  11. עקרונות הלמידה חברתית רגשית SELבראייה של קהילה לומדת
  12. המודל החברתי רגשי SELבשילוב מודלים בהדרכה 
  13. בין מודל CASEL לאינה פוקסמדריכים מודרכים והדרכה 
  14. משמעותיה של למידה משמעותית מבוסס למידה רגשית חברתית SEL
  15. הרחבת מעגלי שייכות והשפעה בגישת מודל רגשי חברתי 

            

      השתלמויות ופיתוח מקצועי

 טכנופדגוגיה

הוראה דיפרנציאלית וצמצום פערים

למידה רגשית חברתית Social Emotional Learning 

אתגרים: הצמחת מנהיגות ביניים פדגוגית

פדגוגיה חדשנית

  • התמחות וכניסה להוראה:
    • מורים חדשים
    • מורים חונכים מלווים
  • בעלי תפקידים במערכת החינוך:
    • הכשרה למורים מובילים קהילות למידה-מתחילים.
    • הכשרה למורים מובילים קהילות למידה-ממשיכים.
    • הכשרה למורים מובילים קהילות למידה-מתחילים.
    • הכשרה למורים מובילים קהילות למידה-ממשיכים
    • סגני מנהלים
    • רכז חברתי.
    • רכזים פדגוגיים.
    • רכזי מקצוע:
    • רכזי שכבה:
    • השתלמות המשלבת בעלי תפקידים, סגנים ומפקחים.
  • הוראה בתחום הדעת של המורה:
    • מורה משמעותי – מורה משפיע.
    • חינוך לשוני.
    • אסטרטגיות קריאה.
    • ערבית ליהודים.
    • טיפול באמצעות אומנות
    • תאטרון בובות.
    • למידה מבוססת פרויקטים בגיל הרך.
    • מדע ואומנות בגיל הרך.
    • מתמטיקה
    • עברית
    • ערבית:
    • אנגלית.
    • גיל רך:
  • מיומנויות ואסטרטגיות התואמים את המאה 21:
    • רובוטיקה.
    • משחק ומשחוק בסביבה דיגיטלית.
    • הטמעת כלים דיגיטליים בהוראה.
    • PBL.
    • כיתה הפוכה.
    • עיצוב מרחבי למידה.
  • הכלה והשתלבות:
    • הוראה מתקנת – כלי הערכה ותכנית התערבות בחשבון.
    • הוראה מתקנת – כלי הערכה ותכנית התערבות בשפה הערבית.
    • אוטיזם.
    • עידוד קריאה ואוריינות בחינוך המיוחד.
    • סנגור עצמי.
    • המשחק ככלי טיפולי.
    • רכזי השתלבות.
    • חינוך מיוחד:
  • מדעי הרוח:

מדעי הרוח מתווים  את הדרך לחיים בעלי משמעות ותוכן כדי להפוך את החברה האנושית לערכית ולטובה יותר.

להלן נושאים מוצעים

    • אומנות
    • תיאטרון
    • מוסיקה
    • שילוב לימוד השפה הערבית ומוסיקה .
    • לימודי מגדר.
    • כישורי חיים.
    • התודעה והקוגניציה.
  • גמישות פדגוגית , לפי מודולות: 
  • הקשבה פעילה.
  • מיומנויות לניהול שיח רגשי – קהילתי.
  • סמכות דיאלוגית.
  • אינטליגנציות מרובות.
  • אינטליגנציה רגשית
  • קופסאות בריחה.
  • שיח מערכתי.
  • מודלים פדגוגיים מתוקשבים.
  • הסרטון ככלי ללמידה.
  • למידה שיתופית.
  • נושאי רוחב:
    • למידה משמעותית.
    • דיבור בציבור.
    • חשיבה חיובית.
    • הוראה דיפרנציאלית.
    • מנהיגות חינוכית.
    • חינוך לבריאות.
    • העצמת מורים / מחנכים / רכזים.
    • מודעות עצמית.
    • מחשבות ורגשות.
    • למידה חוץ כיתתית.
    • למידה דרך סימולציות.
    • למידת חקר – למידה פעילה.
    • חשיבה יצירתית – חשיבה מסדר גבוה.
    • התמודדות מצבי לחץ.
    • דיאלוג מורה – הורה.
    • המורה כמאבחן.

קורס התאמה להוראה למקצועות פרא-רפואיים


 האגף מקיים באורח קבע, קורס  " התאמה למקצועות פרא רפואיים" באישור משרד החינוך, ובהשתתפות עשרות משתלמים. התכנית  באה להקנות עקרונות עיוניים והיבטים מעשיים בחינוך המיוחד, כדי להכשיר עובדים פרא-רפואיים לעבודה במוסדות החינוך המיוחד במגזר הערבי. התכנית מיועדת לבעלי תואר ראשון במקצועות הפרא-רפואיים: פיזיותרפיה, ריפוי בעיסוק, תרפיה בדיבור ותרפיה בהבעה וביצירה, העובדים במערכת החינוך.
התוכנית מאושרת ע”י האגף להכשרת עובדי הוראה, המנהל הפדגוגי והאגף לחינוך המיוחד.
תכנית הלימודים:
הנושאים המוצעים בקורסים השונים נקבעו בהתאם לדרישות משרד החינוך ובתיאום האגף לחינוך מיוחד והאגף להכשרת עובדי הוראה.
נושאי הלימוד:
עבודה עם תלמידים הסובלים מליקויי למידה.
עבודה עם הורים בגישה נרטיבית.
עבודה עם צוותים בית ספרים.
בניית תכניות התערבות טיפולית בחינוך המיוחד.
סוגיית שילוב תכניות לימודים בחינוך המיוחד.
דרכי ההוראה: שיעורים פרונטאליים, התנסויות, וסדנאות.
היקף הלימודים: תכנית אקדמית שנתית, 150 שעות בודדות (30 מפגשים).

לקבלת מידע על לימודים במכללה הערבית

הטופס נקלט בהצלחה

מצטערים אירעה שגיאה בשליחת הטופס