الكلية الأكاديمية العربية للتربية في إسرائيل – حيفا
המכללה האקדמית הערבית לחינוך בישראל - חיפה
The Arab Academic College for Education in Israel - Haifa
عربيEnglish

התנסות מעשית במסלול על יסודי

התנסות בהוראת הערבית - שנה א'
ההתנסות תעסוק בחשיפת הסטודנט ליישום תיאוריות חינוכיות שונות בדרכי הוראה ובמסגרתה יכיר הסטודנט את המבנה הארגוני של ביה"ס על מערכותיו השונות. ההתנסות תתקיים בבתי ספר יסודיים, והיא תכלול תצפיות והתנסות בדרכי הוראה מגוונות.
ההתנסות תאפשר רכישת כלים דידקטיים, מיומנויות שונות בהבנת הנקרא, באסטרטגיות של שליטה בכיתה, באמצעי הוראה וכלי עזר, בכללים לניהול שיעור, בתורת השאלות כאמצעי לפיתוח חשיבה ובשלבי התפתחות השפה אצל הילדים. יושם הדגש על תקינות השיח הדבור והכתוב, על כללי הכתב הערבי ועל תקינות הלשון.
ההתנסות תלווה בניהול פורטפוליו (תלקיט).

 

התנסות בהוראת הערבית - שנה ב'
ההתנסות מכוונת לאפשר לסטודנט להכיר את תכנית הלימודים ואת חומר הלימוד בחטה"ב ולהתנסות בהוראתם. הוא יתכנן ויכתוב מערכי שיעור, ויתעד את עבודתו החינוכית בתלקיט פדגוגי. יודגש תהליך הרפלקציה ככלי הערכה, ותהיה התייחסות ממוקדת בהיבטים הבאים: מיומנויות שונות בהבנת הנקרא, מאפייני תכנית הלימודים, התאמת המטרות הדידקטיות לתוכן הלימודי, אמצעי הוראה וכלי עזר, מאפייני הכיתה ההטרוגנית תוך כדי התייחסות לרמות קוגניטיביות שונות אצל תלמידים, השאלות כאמצעי לפיתוח חשיבה ודפי העבודה כראי למימוש המטרות הדידקטיות. ישום הדגש בהתנסות בשנה ב על הז'אנרים הספרותיים, כגון: שירה קלאסית, מודרנית, ביקורת ספרותית וספרות יפה (המקאמה, ופרקים מכלילה ודומנה, ומספר "אדב אלכתאב" של אבן קותייבה) - כל זאת תוך קריאה ביקורתית-ניתוחית לטקסטים.

 

התנסות בהוראת הערבית - שנה ג'
ההתנסות תתקיים בכיתות ט'-י', ותתמקד ביכולת הסטודנט לגוון את דרכי ההוראה שלו. הסטודנט נדרש לבנות ולתכנן יחידת לימוד על מרכיביה השונים, תוך התחשבות בתלמידים בעלי צרכים שונים ולתעד את עבודתו החינוכית בתלקיט פדגוגי.
יושם דגש על ההיבטים הבאים: אסטרטגיות שונות של בחירת שיטת הוראה, תכנון יחידת לימוד, אמצעי הוראה וכלי עזר, בניית מבחן ושאלות כאמצעי לפיתוח חשיבה. כמו כן, הסטודנט ישתתף במפגשים עם הורים ועם צוותי חינוך. ההתנסות בערבית בכתות ט'-י' הנה בעלת חשיבות יתירה, וזאת לאור העובדה, שהחומר הנלמד בכיתות אלה הוא החומר המרכזי בבחינות הבגרות. על התלמיד והמדריך לדעת להרחיב ולהעמיק בהוראת תכני השיעורים, ולהיעזר בכל אסטרטגיות ההוראה, עזרי ההוראה, והפקת תועלת מרבית מהמחשב כאמצעי וכמאגר מידע. תשומת הלב תופנה, בנוסף לאתרי חינוך ישראליים, גם לאתרים בערבית ובמיוחד אלו המופקות ע"י האקדמיה ללשון בקהיר, ובאוניברסיטאות במיוחד במדינות המפרץ הערבי.

לקבלת מידע על לימודים במכללה הערבית

הטופס נקלט בהצלחה

מצטערים אירעה שגיאה בשליחת הטופס