الكلية الأكاديمية العربية للتربية في إسرائيل – حيفا
המכללה האקדמית הערבית לחינוך בישראל - חיפה
The Arab Academic College for Education in Israel - Haifa
عربيEnglish

מצויינים

מסלול המצוינים – רג"ב - אתר המכללה האקדמית הערבית לחינוך/חיפה

אודות התוכנית:

  • תוכנית רג"ב הארצית במכללות האקדמיות לחינוך תקדם את החינוך בישראל באמצעות הכשרה, טיפוח וקידום של מורים ומורות מצוינים, בעלי השפעה מקצועית וחינוכית רחבה וארוכת טווח. התוכנית תקדם ותטפח קהילת מורים ומורות שיהוו מופת חינוכי, ידגימו מנהיגות מקצועית וחברתית ויתאפיינו בחדשנות יצירתית מעוררת השראה.
  • תוכנית המצוינים הייחודית שבמכללה האקדמית הערבית לחינוך בחיפה, מכשירה מורים ומחנכים יצירתיים "לא שגרתיים",  בעלי פוטנציאל גבוה להוראה, בד בבד עם פיתוח השכלה רחבה, מודעות מוגברת, ומסוגלות להשתלב בעבודתם החינוכית והפדגוגית בבתי הספר. 
  • להשגת יעדים אלה, נבחרים סטודנטים בעלי פוטנציאל לימודי והתנהגותי, כדי לאפשר להם להתמודד עם המטלות הלימודיות והפרקטיות של הליך ההכשרה להוראה.
  • במקביל, התוכנית שואפת לפיתוח יכולת מנהיגות חינוכית וחברתית מובילה, שבעתיד תתפוס מקום מרכזי בקידום מערכת החינוך בכלל ובמגזר הערבי בפרט.
  • התוכנית פועלת במכללה מאז שנה"ל תשנ"ט/תש"ס. 

בוגרי התוכנית מיועדים להיות מנהיגים אמתיים, דינאמיים, מתחדשים בהתמדה, יוזמים ומובילי פרויקטים, יצירתיים, מאמינים בשליחות חינוכית וחברתית ערכית ופועלים לקידום פרויקטים חברתיים.

  • הרציונל לתוכנית המצוינים המכללתית הייחודית

תוכנית המצוינים-רג"ב במכללה האקדמית הערבית לחינוך בישראל-חיפה, הינה תוכנית אקדמית, מקצועית וייחודית שואפת לפתח, לטפח ולהעצים יכולות מובילות של מנהיגות ויזמות חינוכית, ערכית וחברתית בקרב הסטודנטים המצוינים במכללה, מעצימה ומכשירה בוגרים להיות מורים ומחנכים איכותיים, יצירתיים ופורצי דרך חדשה "לא שגרתית" במערכת החינוך במדינה בכלל ובחברה הערבית בפרט.

  • מטרות התוכנית 
  1. לגייס למכללה הערבית האקדמית לחינוך בחיפה מועמדים מצטיינים, המעוניינים לעסוק בחינוך ובהוראה, בעלי יכולות למידה גבוהות, כישורי מנהיגות ומחויבות ערכית-חברתית.
  2. להעניק לסטודנטים המצוינים הזדמנות ללמוד בתוכנית ייחודית, מועדפת,  איכותית ומאתגרת.
  3. להכשיר להוראה סטודנטים מצוינים שיוכלו להיות בעתיד כוח מוביל במערכת החינוך: מורים איכותיים ומנהיגים חינוכיים.
  4. לפתח אצל הסטודנטים המצוינים יכולות הוראה גבוהות ותפיסה חינוכית רחבה.
  5. להתאים את תוכנית הלימודים ליכולות הלמידה הגבוהות של הסטודנטים.
  6. לפתח ולטפח מנהיגות חינוכית מובילה, שתתפוס מקום מרכזי בקרב ציבור המורים במערכת החינוך.
  7. לסייע לסטודנטים המצוינים ולסגל ההוראה במכללה להוביל תהליכי שינוי בהכשרה להוראה, עם דגש על: העמקה בלימודים, הטמעה של שיטות הוראה ולמידה ייחודיות וחתירה למצוינות.
  8. לפתח ולעודד את המחויבות הערכית - חברתית בקרב הסטודנטים המצוינים, ע"י החדרת הצורך ביזמות חינוכית ומעורבות יתר בחיי הקהילה, ופיתוח רגישות חברתית – תרבותית, קבלת האחר, שוויון וצדק.
  9. להוביל תהליך התנסות מעשית ייחודית, בה הסטודנט משלב בין יכולתו האקדמית הגבוהה לבין צרכי ביה"ס החינוכיים תרבותיים.
  • הקורסים הייחודיים לתוכנית המצוינים

תוכנית הלימודים הייחודית תהיה בהיקף של 22 ש"ש לפחות. מסגרת זו תכלול: קורסים ייחודיים, פעילויות העשרה המיועדות לסטודנטים בתוכנית, קורסים בין-מכללתיים, התנסות ייחודית, מעורבות חברתית, סדנאות רפלקטיביות למעורבות ולהתנסות הייחודית ושותפות פעילה בכנסים מכללתיים וארציים.

מס'

קוד מלא

שם

נ"ז

ששנ"ת

תקופה

מרצים

כיתה

1

24001-0

מצוינות בהוראה

2

2

שנתי 

ד"ר קאסם עליה

א+ב+ג מצ

2

24116-6

סמינריון בחינוך

6

2

סמסטר א' סמסטר ב'

ד"ר חגאזי חאלד

א+ב+ג מצ

3

24138-1

דרמה ותיאטרון ילדים

2

2

סמסטר א' סמסטר ב'

ד"ר זועבי כרמה

א+ב+ג מצ

4

24215-2

שילוב אומנויות בלמידה (ב)

1

1

סמסטר ב'

ד"ר אליה דורון

א+ב+ג מצ

5

24254-1

סדנה: דרמה ותיאטרון ילדים

1

סמסטר ב'

ד"ר זועבי כרמה 

א+ב+ג מצ

6

24258-1

מבוא לרב תרבותיות  (ב) – מו' MOOC

1

1

סמסטר ב'

ד"ר אימאן נחאס

א+ב+ג מצ

7

24260-1-1

פיתוח יוזמות חינוכיות

2

2

שנתי

ד"ר קאסם עליה

א+ב+ג מצ

8

24274-1

משפט וחינוך (סוגיות מעולם החינוך)

2

2

שנתי

מרצים אורחים

א+ב+ג מצ

9

24276-1

סדנת מערבות חברתית

2

שנתי

ד"ר קאסם עליה

א+ב+ג מצ

10

28115-1

סוגיות בפסיכולוגיה של מחוננים

1

1

סמסטר ב'

נג'אר כמיל

א+ב+ג מצ

11

35143-1

עברית מדוברת

2

2

סמסטר א' סמסטר ב'

ד"ר אטינגר – סלמה אילת

א+ב+ג מצ

12

41005-1-2

סדנה – עבודה מעשית ייחודית /

אימוני הוראה

2

1

סמסטר ב'

ד"ר שמא פתחי

ב+ג מצ

א' מצ

14

95116-1

סביבות הוראה ולמידה מתקדמות – מכון מופ"ת

2

2

שנתי – פורום בין מכללתי/מופ"ת

גב' זידאן סעיד ופא

א+ב+ג מצ

15

95124-1

טכנו פדגוגיה חדשנית

1

1

סמסטר א'

גב' אמתיאז פטום

א+ב+ג מצ

25 נקודות זכות (11 קורסים ייחודיים/3 סדנאות/שני פורומים)

  • תנאי הרשמה וקבלה

קבלה עם מבחן פסיכומטרי

קריטריון

ציון משוקלל –

 תעודת הבגרות + פסיכומטרי

ציון מסיל"ה

 אחר

1: הצטיינות אקדמית

650 ומעלה

5.5  ומעלה

ניתן להתקבל גם ללא בגרות עם פסיכומטרי 660 ומעלה

2: הצטיינות חברתית ואקדמית

630-650

5.5  ומעלה

הצטיינות ערכית-חברתית מיוחדת

3: הצטיינות במבחני התאמה להוראה

615-630

7  ומעלה

 

4: מקצועות מועדפים

615 ומעלה

5.5  ומעלה

התמחות במקצוע מועדף*

קבלה ללא מבחן פסיכומטרי

קריטריון

ממוצע בגרות

ציון מסיל"ה

אחר

5: הצטיינות במבחני התאמה להוראה והתנסות אקדמית

105 ומעלה

 ומעלה

מעבר בהצלחה של קורס מקוון**

6: רג"ב שרוך אפור***

102 ומעלה

 ומעלה

משוחררות ומשוחררי חיל החינוך והנוער (ששירתו בתפקיד משקיות הו"ד חינוך, ומד"ן) ומדריכות  בבתי ספר שדה.

 * מקצועות מועדפים: מתמטיקה, אנגלית, מדעים, עברית, מקרא במגזר הממלכתי, ערבית למגזר ממלכתי יהודי, הוראה וחינוך לבית ספר יסודי ומוזיקה.

** קורס מקוון: פרטי הקורס, תנאי הסף ולוחות הזמנים יפורטו במסמך נפרד, הערכה סופית של ההישגים בקורס תקבע על ידי ראשת תוכנית רג"ב.

*** רג"ב שרוך אפור: במכללה שיהיו בה מעל 10 סטודנטים ברג"ב שרוך אפור תפתח קבוצה מיוחדת לסטודנטים אלו. במידה ובמסגרת הארצית יהיו מעל 20 סטודנטים בקריטריון זה, תפתח עבורם מסגרת בין מכללתית.

בנוסף לכל האמור לעיל: 
• נדרשת עמידה בהצלחה בפני ועדת קבלה מכללתית ומכתב מלווה של המועמד/ת. 

• ההחלטה הסופית על קבלה לתוכנית רג"ב תהיה באישור ראשת התוכנית הארצית. 

• קליטה במקצועות שהדרישה להם במערכת החינוך נמוכה מאד תהיה מוגבלת. 

  • תנאי המעבר משנה לשנה 

סטודנטים שהתקבלו לתוכנית יוכלו לעבור משנה לשנה בתנאי שיעמדו בכל התנאים הבאים: 

  1. ציון שנתי ממוצע 90 ומעלה, כולל ציון בלימודי חינוך והוראה של 85 לפחות. 
  2. השתתפות אקטיבית בפעילות למען הקהילה, במכללה ו/או מחוצה לה, כחלק ממעורבות חברתית הנדרשת בתוכנית באותה השנה. 
  3. השתתפות בתוכנית הייחודית על כל מרכיביה. 
  4. השתתפות פעילה בכנסים הבין-מכללתיים ובהכנות לקראתם.
  5. המלצה חיובית של מרכז התוכנית על תפקוד הסטודנט בתוכנית ובמכללה, בהתאם לרוח התוכנית וליעדיה.
    ללא המלצה חיובית של המרכז לא יתאפשר מעבר משנה לשנה, גם במקרה שסטודנט יעמוד בתנאים המפורטים בארבעת הסעיפים הקודמים. 

סטודנטים יקבלו תעודת סיום של תוכנית רג"ב בתנאים הבאים:

  1. עברו בהצלחה את שנים א', ב' ו-ג':
    1. עמדו בהישגים הנדרשים כמתואר לעיל.
    2. השתתפו באופן פעיל ותורם בכל פעילויות המכללה והתוכנית.
  1. הומלצו על ידי מרכז התוכנית.
  2. סיימו את כל חובותיהם האקדמיות והמקצועיות לא יאוחר מהשנה הרביעית.
  3. המכללה תנפיק בסיום שנה ג' תעודה בחתימת הרכז/ת וראש המכללה, ובה פירוט פעילות הסטודנט בתוכנית במשך 3 שנים.
  • ההטבות להן זכאים הסטודנטים שבתוכנית
  1. משך הלימודים לקבלת תואר בוגר בהוראה B.Ed. ותעודת הוראה יהיה 3 שנים במקום 4.
  2. פטור מלא משכר לימוד במשך כל 3 השנים אשר מתבטא ב:
  • מלגות מותנות מועדפות בגובה של 5800 ₪ לשנת לימודים ועד ל-3 שנות לימוד.
  • מלגת מעורבות חברתית של מפעל הפיס בגובה 5000 ש”ח בכל שנת לימודים.
  1. שנת ההתמחות בהוראה (הסטאז’) תיחשב כשנה ראשונה למילוי חובת העבודה והמשכורת בה תחשב כזו של מורה בפועל ולא כשנת סטאז’..
  2. שכר לימוד + מלגות.
  3. אפשרות להמשך ישירות לימודי תואר שני M.Ed..
  4. העדפה בשיבוץ.
  5. ההטבות מותנות בעמידה בתנאי התוכנית.
  6. למידע נוסף יש להיכנס לאתר הארצי של תוכנית רג"ב למצוינים בהוראה.
  • מעורבות חברתית קהילתית:

המעורבות היא בהיקף של 4 ש"ש לסטודנט בשלוש השנים כולל סדנה רפלקטיבית והמעורבות החברתית במסגרת מפעל הפיס.

התוכנית האירה את עיני הסגל והסטודנטים לחשיבות המעורבות החברתית והרבה מהסטודנטים הרגילים  הצטרפו לפרויקטים של התרומה לקהילה יחד עם המצוינים דבר אשר חיזק את הקשר בין הסדירים והמצוינים.

ההתנדבות במכללה הינה מ-3 סוגים:

    • התנדבות בתוך המכללה.
    • התנדבות במוסדות חברתיים וקהילה למיניהם.
    • התנדבות במוסדות לחינוך.

כל שנה הסטודנטים מציגים בתחילת השנה את הפרויקטים אשר השתתפו בהם, וכך מתקבלת תמונה רחבה לגבי המשך הפעילות.

ההתנדבות הקהילתית מתבצעת במגוון מוסדות חברתיות:

בתי חולים באזור הצפון ובעיקר במחלקות ילדים חלוקת מתנות, הצגות ופעילויות למיניהם.

    • בבתי חולים גריאטריים לבעלי גיל זהב.
    • מעונות לבעלי צרכים מיוחדים.
    • קבוצות נוער בסיכון.
    • במחנות הקיץ בבתי הספר.

הפעילות בתחום המעורבות החברתית מלווה בסדנה המאפשרת לסטודנטים לשתף, לפרוק וללמוד מהניסיון של עמיתיהם.

  • התנסות ייחודית

ההתנסות הייחודית מובדלת ושונה מן ההתנסות הפדגוגית אותה עוברים הסטודנטים במסלולי ההכשרה שלהם. ההתנסות הייחודית תעורר את הסטודנטים לעשייה, הדרכה והכוון יסודי המפגישה אותם עם היבטים שונים של עבודת החינוך מעבר להוראת הדיסציפלינה.

ההתנסות הייחודית בהיקף של 4 ש"ש לפחות, ותכלול הוראת תלמידים בזמנים, ובתכנים שונים מהעבודה המעשית, וכן תכלול סדנה רפלקטיבית בהיקף של 1 ש"ש, לאורך שנתיים. כלומר,  2 ש"ש לכל שנתון.
תוכנית זאת נוספת על שעות ההתנסות בהוראה המסלולית.

  • היבט חברתי וגיבוש קבוצתי

המצוינים עוזרים לעמיתיהם כ ליווי אישי (מנטורינג) שמטרתו העצמה והתפתחות אישית:

  • המצוינים משנתון ב' ו ג' חונכים סטודנטים בשנתון א'.
  • עוזרים לעמיתים שמתקשים במקצועות ההתמחויות.
  • עוזרים למרצים שלהם בהכנת מצגות או באסיפת חומר מהספרייה.
  • עוזרים למדריכים הפדגוגים בימי העבודה המעשית בהכנת פרויקטים, בניית תוכנית מתוקשבת, ארגון ימי שפות או מדעים, תוצרי למידה, דרכי הוראה וכד'.
  • חלק מהם עוזרי מחקר למרצים בסמינריון וביחידת המחקר במכללה.
  • בימי עיון וכנסים מכללתיים וחוץ מכללתיים משתתפים בארגון והצגת הסדנאות.
  • פעילויות וסיורים המכוונים להיכרות שלהם עם דמויות מופת ועם מוסדות ייחודים במערכת החינוך.
  • תעודה פלוס לשנתון ג'

החל מתשפ"ג המצוינים משנתון ג' ילמדו לצד לימודיהם לתואר הראשון לימודי תעודה אשר תפתח בפניהם עוד אפיק לתעסוקה: לימודי התעודה בהוראת מחוננים בבתי הספר/מדריך טיולים בבתי הספר.

הלימודים יועברו על ידי מרצים מומחים בתחום ויתקיימו בימים מרוכזים במשך שנת הלימודים.
התעודה תוענק למצוינים  בסוף התואר יחד עם תעודת הסיום.

  • פעילות בין מכללתית
  • קורסים בין מכללתיים ופורום סטודנטים בין-מכללתי אשר מהווים מסגרת משותפת לכלל הסטודנטים בתוכנית רג"ב בכל המכללות האקדמיות לחינוך. ההשתתפות בקורסים אלו  מחדדת את התפיסה הרב תרבותית החיונית למורי העתיד בחברה הישראלית. בנוסף, שילוב הסטודנטים בקורסים אלו תורמת ברכישת כלים ושיטות הוראה חדשניות בעידן הלמידה ההיברידית, מקוונת במטרה לשלב שיטות הוראה אלו באקדמיה ובשדה החינוכי.
  • פורום הסטודנטים הבין-מכללתי – פועל בשיתוף עם מכון מופ"ת במהלך שנת הלימודים הכולל 3 קורסים:
  • סיור בראש גדול – המורה כמוביל סיור, בשיתוף אגף של"ח. 
  • הילד המחונן בכיתתו – בשיתוף האגף למחוננים ומצטיינים, המפגשים יתקיימו במרכזי מחוננים ומצטיינים ברחבי הארץ.
  • קורס "שגרירי רג"ב" – המיודע להכשיר נציגות מכל מכללה כמתווכת בין המכללה לתוכנית הארצית – כל מכללה תשלח נציג/ה לקורס זה אשר יעסוק גם בחקר התוכנית והשינויים בה.
  • כל המסגרות מקנות אקרדיטציה אקדמית של 2 ש"ש. בכל אחת מהמסגרות, מספר הנציגים מכל מכללה מוגבל.
  • ההכנה לקראת השיבוץ במערכת החינוך
  • ארגון ימי עיון והרצאות אורח העוסקות בתהליך הכניסה להוראה בשיתוף עם רכז הסטאג' במכללה.
  • המצוינים בשנתון ג' משולבים בקורס "כניסה לבתי ספר יהודיים" בשיתוף עם מכון מרחבים, אשר מעשיר אותם ומכין אותם לקראת השתלבותם בהוראה בבתי ספר במגזר היהודי.

  • כנסים, ימי עיון ואירועים

כנסים וימי עיון מכללתיים

הסטודנטים מהתוכנית בכל מכללה יקיימו כנס/יום עיון מכללתי אחד בשנה, במטרה לאפשר לסטודנטים בתוכנית: 

  • להתנסות בלמידה מבוססת פרויקטים/מקום.
  • ליזום, לארגן ולהוביל אירוע מכללתי גדול.
  • להתגבש כקבוצה בעלת "גאוות יחידה" וזהות מקצועית של מנהיגות חינוכית מובילה ותורמת.
  • לחשוף את פעילות התוכנית בפני ציבור הלומדים והמרצים במכללה.

לכנס/יום העיון יוזמנו סטודנטים ומרצים מקרב כלל הסטודנטים והמרצים במכללה ומתוכניות המצוינים במכללות אחרות. 

כנסים בין-מכללתיים: 

הכנסים הארציים של תוכנית רג"ב הם הזדמנות למפגש בין-מכללתי בין סטודנטים הלומדים בתוכנית במכללות להוראה ברחבי הארץ. המפגש הוא הזדמנות להיכרות, לשיח על חינוך וללמידה משותפת. בכל שנת לימודים מתקיים הכנס בדגש שונה המותאם לשלב הלימודי של הסטודנטים.

 כנסים שנערכו בשנה"ל תשפ"ב:

  • הכנס הארצי השנתי לשנתון א' כנס בין מכללתי לשנתון א', 20.12.21

ממוקד בהיכרות עם סטודנטים הלומדים בתוכנית רג"ב במכללות ברחבי הארץ וביצירת בסיס לשיח חינוכי משותף. הכנס עוסק גם בהיכרות עם התוכנית הארצית וקהילת רג"ב וכן בבניה ובגיבוש של חזון חינוכי.

  •  כנס בין מכללתי לשנתון ב', 21.3.22 שנערך במכללה שלנו

הכנס הארצי לשנתון ב' מתקיים בשני שלבים, בשלב הראשון במתכונת אזורית בשיתוף עם מכללות נוספות באזור. לדוגמא בשנת תשפ"ב הכנס עסק בנושא למידה רגשית חברתית SEL וכולל סדנה ליצירת תוצרים פדגוגיים בתחום ה-SEL. בשלב השני מתקיים כנס כלל ארצי מקוון ובו מוצגים ומוערכים התוצרים מהכנסים האזוריים. 

  • כנס בין מכלתי לשנתון ג', 24.5.22

הכנס הארצי לשנתון ג' מתמקד בנושא כניסה והשתלבות בהוראה לקראת שנת הלימודים הקרבה. במסגרת הכנס מפגש עם מנהלים ממשרד החינוך, הצגת תוכנית ליווי בהוראה מטעם רג"ב, מגוון סדנאות לבחירת הסטודנטים בנושא כניסה להוראה וטקס סיום ופרידה.

 

  • פרסומים (קשורים לתוכנית המצוינים)

Shamma, F. & Kassem A., (2021) Outstanding students volunteering during covid-19: Comparative research among several Israeli colleges. Journal of Educational Science, 16(4), 1737-1749.

קאסם, ע' (2016 ). תרומה בקהילה כמחויבות אישית במסלול המצוינים (רג"ב)- המכללה האקדמית הערבית לחינוך-חיפה, הלכה למעשה. הסטודנטים הערבים בתכניות המצוינים בכללות לחינוך בישראל: סוגיות ושאיפות. מרכז המחקר המכון האקדמי הערבי לחינוך המכללה הקדמית בית ברל, 293-349.

קאסם, ע' (2013). עמדות תלמידים כלפי פרויקט "מצטיינים במתמטיקה" בחטיבות הביניים במגזר הדרוזי- מחקר הערכה. דארנא, 42, 183-216.

מסאלחה, ט', נחום, ט, וקאסם, ע' (2010). מאפייני המורה הראוי במערכת החינוך בעידן הטכנולוגי החדש. אתר מכון מופ"ת- היחידה למחקר, הכנס הבין לאומי המקוון. 1-21.

קאסם, ע' (2009). תוכנית להכשרת סטודנטים מצוינים במכללה האקדמית הערבית לחינוך-חיפה. ירחון מכון מופ"ת. 37, 45-49.

  • סגל מנהלי ואקדמי ליצירת קשר
  • דר' קאסם ד"ר עאליה – ראשת תוכנית המצוינים רג"ב במכללה

[email protected]

שעות קבלה: ימים א – ה בין השעות 11:00-12:00

גב' ויסאל אבו להיג'א – מזכירת התוכנית.

[email protected]

שעות קבלה ימים א – ה בין השעות 10:00-14:00

  • סטודנטים מצוינים מספרים:
  1. אחמד דבאח - בוגר תוכנית רג"ב למצויינים, סטודנט לתואר שני בחינוך מתמטי ויו"ר אגודת הסטודנטים, מורה למתמטיקה בבי"ס תיכון עתיד לתיירות ומלונאות - חיפה ומדריך ביחידת נוער בסיכון דיר אל-אסד. תוכנית רג"ב העניקה לי המון כלים אשר עזרו לי בפריצת הדרך שלי לחיים. התוכנית מלאה באתגרים מעוררי השראה ומוטיבציה לעשות, להתנדב, לתת, להתפתח ולהנהיג.
  2. חנאן אבו דולה - מעשה ההתנדבות הוא ביטוי מקורי היפה ברוח האדם, עשייתו, ומהווה כח מניע על פי בחירה אישית וללא תמורה ישירה, להטיב ולהשיג יעדים אנושיים. ההתנדבות הופכת את השעות הפנויות לשעות משמעותיות בחיים, המשולבות בהרבה תוכן והנאה...
    ההתנדבות מהווה הזדמנות להכנסת שינויים בחיינו, אולי הזדמנות להשפיע על סביבתנו, לעסוק, וללמוד תחום חדש ושונה, לעתים אף להגשים משאלה, אולי להצטרף לארגון קיים או לקדם נושא חדש. ההתנדבות מרחיבה את המעגל החברתי שלנו ואנו מקווים שהיא תעניק סיפוק אישי והערכה, תוך תרומה לחברה ולמדינה.
    אני אישית מאז שהתקבלתי למסלול והתחלתי להתנדב במסגרת ה40 שעות ההתנדבות, מצאתי אושר וסיפוק בתרומה שלי ואני עד היום ממשיכה להתנדב בתקווה להמשיך להשפיע, לעשות שינויי ולהכניס שמחה ללבבות.
  3. זהא דבאח - אני בוגרת המסלול המצויינים המכללה הערבית בחיפה. אני רוצה להודות לכל אלה שלקחו חלק בתוכנית זו ואשר להם אני אסירת תודה לכל מה שאני היום. ראשית כל מסלול האתגרים שבו והקורסים המיוחדים שלמדתי תרמו רבות בבניית האישיות שלי.
    היום אני מורה שמחפשת אתגרים עם ידע רב בתחום שלי. למשל התראיינתי בשני בתי ספר לקבלת  משרה ושניהם קבלו אותי לאחר שבצעתי שיעור בנוכחות הצוות החינוכי ובסוף קבלתי משרה בגימנסיה העברית בהרצליה עם מחנכת כיתה.
    אני מרגישה את עצמי כמיוחדת במכללה, כל הצוות החינוכי לרבות המנכל והמורים אפשרו לי להיות פעילה ברוב הטקסים שנערכו במכללה.

ראש התוכנית במכללה דר ד"ר ד"ר עאליה הייתה מרצה שנתנה תמיכה מהרגע הראשון ובמסגרת מכון מופת למדתי את הקורסים:

    1. לומדים לשחק 
    2. של״ח 
    3. פוגשים תרבות אחרת 

קורסים אלה העצימו את האישיות שלי והרחיבו לי את האופק.

בימים אלה התקבלה הודעה מאוניברסיטת בר אילן כח התקבלתי לתואר שני בספרות האנגלית וזה העצים והצדיק את כל מה שעשיתי עד היום לרבות בחירתי למסלול.

בסופו של דבר אני מרגישה מוכנה להיות מורה ושרכשתי את הכלים הנכונים דרך המסלול אשר אפשרו לי לאתגר את עצמי ולבחור את בניית הקריירה שלי בבית ספר תיכון יהודי (הגימנסיה העברית בהרצליה) שלכל הדעות הוא אחד מבתי הספר הטובים בארץ.

כל זה לא היה מתקיים לולא התוכנית והכלים שקבלתי במשך תקופה של 3 שנים.

תודה לכם מכל הלב ומבטיחה לכם לשמוע רק דברים טובים מחממים את הלב על הצלחותיי בשנים הבאות.

אני אסירת תודה לכל מי שעובד קשה בתוכנית הן במסגרת המכללה והן במסגרת הארצית שעמלו לילות וימים עד שהצליחו לייצר ממני מהחומר הגלם הטוב את מה שאני היום.

  1. מג'ד מסאלחה - תוכנית רג"ב מעניקה לסטודנטים כלים מיוחדים שפורצות דרך המובילה את פרחי הוראה להיות מורים טובים ביותר מכיוון שתהליך ההכשרה בתוכנית הזו מספק בסיס אקדמי ברמה גבוה יחד עם בסיס ערכי תרבותי עשיר ביוזמה ומעורבות חברתית. 

אני כסטודנט שסיימתי את לימודיי בתוכנית רג"ב נחשפתי למגוון קורסים ייחודיים שתמורתם ראיתי שסטודנטים במסלול המצוינים שעברו קורסים אלה תמיד ככבו והצטיינו ביצירתיות והתמודדות עם קשיים לימודיים בקורסים אחרים בהשוואה לסטודנטים סדירים וראינו את זה במיוחד בהתנסות מעשית מכיוון שיזמנו לפעילויות שהופכת ההתנסות לייחודית יותר. 

חשוב לי לציין שהפעילויות של תוכנית רג"ב כגון קורס בין מכללתי, פורומים, כנסים, קורסים מקוונים, וההתנדבות הקהילתית שהיא לפי דעתי החלק החשוב ביותר בתוכנית תמיד עוררה בתוכי שאיפות להיות איש חינוך והוראה מוביל יזם ומצטיין יתר על זה ההכשרה בתוכנית רג"ב מספקת מוטיבציה להמשיך ללימודים מתקדמים ולהישאר בקצב של מצוינות.

לקבלת מידע על לימודים במכללה הערבית

הטופס נקלט בהצלחה

מצטערים אירעה שגיאה בשליחת הטופס