الكلية الأكاديمية العربية للتربية في إسرائيل – حيفا
המכללה האקדמית הערבית לחינוך בישראל - חיפה
The Arab Academic College for Education in Israel - Haifa
عربيEnglish

החוג לאנגלית

בשנים האחרונות, חלה עלייה בחשיבות הוראת ולמידת האנגלית בארץ ובעולם בכל המישורים:

  • במישור הארצי, השינויים הפוליטיים באזור הביאו להרגשה והכרה שהשפה האנגלית תוכל לשמש "Lingua Franca- שפה משותפת" לכל עמי האזור וכלי ליחסים תרבותיים ומדעיים ומסחריים בין העמים והמדינות.
  • במישור האקדמאי, האוניברסיטאות נתנו חשיבות עליונה לאנגלית ככלי החשוב ביותר להמשך השכלה גבוהה וביצוע וכתיבת מחקרים מדעיים.
  • במישור המדיה, ההתפתחויות המדעיות המהירות במכשירי התקשורת והאינטרנט גרמו לכך שהגיל הצעיר מרגיש צורך חזק לדעת אנגלית בגיל מוקדם יותר כדי שיוכל להשתמש במחשב ששפתו העיקרית היא האנגלית.

 

מחקרים מצביעים על קשר חזק בין ההצלחה בקריאה בגיל הרך וההצלחה בגיל ההתבגרות, במיוחד בתחום רכישת הקריאה והכתיבה וזה מוביל להצלחה בלימודים אקדמאיים.

כמו כן, קיים קשר הדוק בין רכישת שפה והתפתחות קוגניטיבית. לכן, הוראת השפה צריכה להתחשב בהתפתחות קוגניטיבי אצל הילד ולהתאים את האמצעים והמתודיקה והתכנים של הוראת השפה אל גיל הילד ולא רק של גיל המבוגרים.

הוראת שפה זרה מבוססת על מיומנויות למידה של שפת האם שמשתמש בהן הילד כדי שיוכל להגביר את הישגיו בשפה זרה.

 

כתוצאה מהמחקרים שהוכיחו שהתלמיד לומד שפות יותר טוב בגיל יותר מוקדם, שזיהוי מוקדם של קשיים והתערבות יהיו אפשריים ומועילים אם המורה הוא בעל ידע - החליט משרד החינוך שהוראת האנגלית תתחיל בגיל מוקדם יותר (בכיתות ג'), והמכללה נרתמה למשימה.

 

התוכנית בנויה לפי המתווה החדש של המל"ג, והיא כוללת קורסי חובה, קורסי בחירה וסמינריונים בתחום השפה, הספרות, והוראת האנגלית כשפה זרה ושניה.

התוכנית מכוונת להוראת האנגלית בבי"ס יסודי וחט"ב (ג'-י') שתתאים למועמדים שירצו ללמוד אנגלית במסלול חד-חוגי ולהתמחות בהוראת האנגלית בביה"ס יסודי או על-יסודי. התוכניות עונה גם לדרישות לומדים לבעלי השכלה אקדמית קודמת המסבים המבקשים לקבל תעודת הוראה.

 

ראש החוג: ד"ר אומימה עבוד

דואר אלקטרוני: [email protected]

לקבלת מידע על לימודים במכללה הערבית

הטופס נקלט בהצלחה

מצטערים אירעה שגיאה בשליחת הטופס