תוכניות גפן

הורים, מורים ומה שביניהם

מס’ תוכנית 29298

קהל יעד: כלל ההורים | צוות חינוכי

שותפות חינוכית בין הורים וצוות בית הספר דרך יצירת קשר הדדי ומשמעותי, מהווה גורם מסייע משמעותי ביותר, בהצלחת וייעול המעשה החינוכי, שיפור האקלים הבית ספרי וחיזוק יחסי הגומלין בין הורים וצוות. בתכנית זו, נבחן את הקשר הורים ומורים מתוך זוויות שונות של השותפים בו: הכרות מחדש וידע מעולמו של ההורה ומעולמו של המורה. הקורס יתבסס על פגישות ושיח בין המשתתפים.

Debate ודיבור בציבור בשפה האנגלית

מס’ תוכנית 29446

קהל יעד: שכבת לומדים: ז’ | ח’ | ט’

התוכנית שואפת לספק לתלמידי חטיבת הביניים הלומדים אנגלית כשפה זרה ,הזדמנות לשפר את כישורי השפה שלהם באמצעות דיבור בציבור ומיומנויות ניהול דו-שיח (דיבייט), מיומנויות חשובות וחיוניות ואף קריטיות ליצירת תקשורת אפקטיבית בעולם הגלובלי של ימינו. הן מסייעות לתלמידים לפתח את היכולת לביטוי עצמי בצורה ברורה ומשכנעת, החשיבה הביקורתית, חשיפה לנקודות מבט שונות, להבין ולנתח אותן, ולהעלות טיעונים בהתאם.

למידת‭ ‬מכונה? ‬ מה‭ ‬הלאה? (עוד‭ ‬על‭ ‬בינה‭ ‬מלאכותית)

מס’ תוכנית 29443

קהל יעד: ז’ | ח’ | ט’ | י’ | י”א | י”ב

מחשבים עושים היום, ויעשו מחר, הרבה דברים ופונקציות, שמעולם לא חשבנו שהם יעשו, וזאת כחלק ממהפכת  הבינה המלאכותית  שהפכה לחלק יומי ובלתי נפרד מחייו, ובתוכה גם למידת מכונה . כדבר שבשגרה  אנו  משתמשים ביישומים שונים המבוססים על העיקרון של למידת מכונה, כגון ניהול שיחות אינטראקטיביות עם Siri או Alexa, זיהוי פנים בתמונות בפייסבוק, זיהוי הקול שלנו ע"י Google Assistant, תרגום אונליין ע"י מתרגמים שמציעים אפשרויות תרגום טובות יותר ועוד.

אבני היסוד בקריאה ובכתיב בשפה הערבית: כיתות א’-ג’

מס’ תוכנית 29442

קהל יעד: כלל ההורים 

הקניית  כלים פדגוגיים וחינוכיים מגוונים המאפשרים, מצד אחד, הכלה קלה ויעילה ביותר  של התלמיד בעל  הצרכים המיוחדים במערכת החינוך הרגילה, ומצד שני טיפוח יכולות הכלת השונות בכיתה ההטרוגנית תוך יישום הכלים הנרכשים בכיתה הרגילה ובקבוצות קטנות בהתאם לרפורמה החדשה בחינוך המיוחד (2018), הינה הדרך הטובה המאפשרת להורים לילד עם צרכים מיוחדים, לבחור במסגרת חינוך רגילה עבור ילדיהם, ומכאן גוברת חשיבותה של ההוראה המותאמת, ותוכנית ההוראה וההתערבות במסגרת הכיתה הרגילה.

אבני היסוד בקריאה ובכתיב בשפה הערבית: כיתות א’-ג’

מס’ תוכנית 29442

קהל יעד: צוות חינוכי

‭ ‬הרפורמה‭ ‬החדשה‭ ‬בחינוך‭ ‬המיוחד‭ (‬2018‭) ‬מאפשרת‭ ‬להורים‭ ‬לילד‭ ‬עם‭ ‬צרכים‭ ‬מיוחדים‭, ‬יותר‭ ‬מאי‭ ‬פעם‭, ‬לבחור‭ ‬מסגרת‭ ‬חינוך‭ ‬רגילה‭ ‬עבור‭ ‬ילדיהם‭,  ‬ומכאן‭ ‬גוברת‭ ‬חשיבותה‭ ‬של‭ ‬ההוראה‭ ‬המותאמת‭. ‬לאור‭ ‬זאת‭, ‬תכנית‭ ‬ההוראה‭ ‬וההתערבות‭ ‬במסגרת‭ ‬הכיתה‭ ‬הרגילה‭ ‬אמורה‭ ‬להקנות‭ ‬כלים‭ ‬פדגוגיים‭ ‬וחינוכיים‭ ‬מגוונים‭ ‬המאפשרים‭, ‬מצד‭ ‬אחד‭, ‬הכלתו‭ ‬של‭ ‬התלמיד‭ ‬עם‭ ‬הצרכים‭ ‬המיוחדים‭ ‬במערכת‭ ‬החינוך‭ ‬הרגילה‭ ‬בצורה‭ ‬היעילה‭ ‬ביותר‭, ‬ומצד‭ ‬שני‭ ‬לטפח‭ ‬הכלת‭ ‬השונות‭ ‬בכיתה‭ ‬ההטרוגנית‭ ‬תוך‭ ‬יישום‭ ‬הכלים‭ ‬הנרכשים‭, ‬בכיתה‭ ‬הרגילה‭ ‬ובקבוצות‭ ‬קטנות

 

ספרי ילדים כדרך להפנמת ערכים

מס’ תוכנית 29447

קהל יעד: ילדי הגן | א’ | ב’ | צוותי חינוך

בעידן אשר מתאפיין במורכבות חברתית ושפע של טכנולוגית  בהן משתמשים באופן יומי, נתקלים ההורים בחברה הערבית,   נתקלים ההורים במגוון חסמים ובעיות בדרך להטמעת ערכים חברתיים, טכנולוגיים והתנהגותיים, בקרב ילדיהם. תוכנית זו באה כדי לעזור  להורים ולמורים בעניין זה, מתוך אמונה כי להטמעת ערכים אלה בעולם טכנולוגי מורכב,  חשיבות רבה במיוחד בגילאים צעירים, שיכולה להוביל לאימוץ ערכים אלה כתפיסת עולם, ודרך חיים.

מתמטיקה מיטבית למורי 5 יחידות

מס‮'‬‭ ‬תוכנית 29451

קהל‭ ‬יעד: צוותי‭ ‬חינוך

תוכנית‭ ‬זו‭ ‬באה‭ ‬לשנות‭ ‬ולעדכן‭ ‬את‭  ‬“נוסחת‭  ‬ההצלחה‭ ‬הישראלית‭ ‬“‭ ‬שהייתה‭ ‬שילוב‭ ‬של‭ ‬תעודת‭ ‬בגרות‭ ‬ובלימודים‭ ‬לתואר‭ ‬ראשון‭, ‬תוך‭ ‬ויתור‭ ‬על‭ ‬המאמץ‭  ‬לעודד‭ ‬תלמידות‭ ‬ותלמידים‭ ‬היכולים‭ ‬ללמוד‭ ‬מתמטיקה‭ ‬ומדעים‭ ‬ברמה‭ ‬גבוהה‭ ‬להתאמץ‭.‬

  תוכנית זו משתלבת במאמצים הממשלתיים להגדלת מספר הזכאים לתעודת בגרות המאפשרת קבלתם ללימודים אקדמיים בתחומי המדע.  

 

למידה רב-תחומית (אנגלית, מדעים ומתמטיקה)

מס’ תוכנית 29457

קהל יעד: ז’ | ח’ | ט’ | י’

רכישת מיומנויות של חשיבה ביקורתית ויצירתית הינה חיונית להצלחה בעולם המורכב והמשתנה של ימינו. הן מאפשרות לאנשים לחשוב בצורה  ביקורתית ולהציע פתרונות יצירתיים. באותה עת, חינוך רב-תחומי משלב ידע ומיומנויות ממגוון דיסציפלינות. מעניק לתלמידים פרספקטיבה רחבה יותר והבנה מעמיקה יותר של הקשר בין נושאים שונים ומכין אותם להתמודדות יום יומית טובה יותר, הן כתלמידים והן כבוגרים בחברה אליה הם משתייכים.

מדברים עברית

מס’ תוכנית 29487

קהל יעד: ד’ | ה’ | ו’ | ז’ | ח’ | ט’

סדנא אשר חושפת את  הלומדים לכלים לשוניים ולמיומנויות הבעה המשפרים את ביצועי ההבעה בעל-פה ובכתב בשפה העברית, מתוך תפיסה  כי ההבנה הנאותה של טקסטים, בעיקר טקסטים כתובים, מחייבת קיומה של תשתית אוריינית-תרבותית, ואילו לצורך ההבעה נדרשת לו תרבות של לשון, המהווה יסודו האיתן של סדנה בסיסית זו.

עיצוב ובניית אתרים באינטרנט

מס’ תוכנית 29486

קהל יעד: ז’ | ח’ | ט’ | י’ | י”א | י”ב

להתפתחות הטכנולוגית האדירה השלכות רבות על חיינו עד כדי כך שרשת האינטרנט הפכה להיות המקום בו ניתן למצוא מידע על כל נושא שרק נחשוב. מכאן, נובעת החשיבות הרבה של אתרי האינטרנט שהפכו להיות הבמה שכולם מעוניינים לפרסם בה, להיות נוכחים בה וחלק ממנה. צעירים רבים מנסים ללמוד באופן עצמאי ולהתנסות בבניית אתרי אינטרנט אבל חשוב לזכור כי מעבר למיומנויות הטכניות של בניית אתרי האינטרנט, ישנם עקרונות מאוד חשובים ושיקולים של עיצוב ופרסום שמאוד חשוב ללמוד אודותם. התוכנית הנוכחית מיועדת לתת מענה לצורך הזה.

למידה‭ ‬בגישת ‭ ‬STEM‬הוראה‭-‬למידה‭ ‬בינתחומית‭

מס’ תוכנית 29482

קהל יעד: צוותי חינוך

STEM כגישה פדגוגית להוראה-למידה בינתחומית, משלבת בתוכה ארבעה תחומי ידע: מדע, טכנולוגיה, הנדסה ומתמטיקה. למידה בגישת STEM הינה חיונית להכנת דור העתיד של מדענים, מהנדסים וממציאים והיא מחייבת מורים ותלמידים להפעיל חשיבה מעצבת ולהשתמש בידע רב-תחומי כדי להתמודד עם אתגרים חדשים באספקת פתרונות לא שגרתיים. על כן, מתחייב כי הלומדים יחוו  הוראה-למידה מכוונת לקשר בין מדע, טכנולוגיה, הנדסה ומתמטיקה ולהתנסות בה.

גיאומטריה באמצעות קיפולי נייר

מס’ תוכנית 29479

קהל יעד: ז’ | ח’ | ט’

ייחודו של מקצוע המתמטיקה בכך  שהוא מאפשר פיתוח תפיסה חזותית במישור ובמרחב; פיתוח דרכי חשיבה, כגון חשיבה דדוקטיבית, האופיינית למקצוע המתמטיקה בכללו, העלאת השערות ובדיקתן, הכללות והנמקות, הסקת מסקנות וכדומה, ותוכנית זו באה ללמד תלמידים, מושגים גיאומטריים באמצעות אביזרים מוחשיים או בעזרת תוכנות מחשב גאומטריות, במקום ההצגה הפורמלית.

מעשירים את השפה הדבורה והכתובה

מס’‭ ‬תוכנית: ‭  29969

קהל יעד: ה’ | ו’ | ז’ | ח’ | ט’

הלשון העברית עשירה בפתגמים, בניבים ובצירופי מילים שנוצרו לאורך ההיסטוריה. חלקם עתיקים (מתקופות המקרא, חז"ל, ימי הביניים) ואחרים חדשים יותר. תמצתים  מהווה מסר  המועבר בבהירות רבה. פעמים רבות אנו משתמשים באוצר לשוני מבלי לדעת לאשורו,  את פירושו, ומכאן הצורך לטפח   את יכולת השימוש בשפה עברית , באמצעות סדנא זו המסבירה את הניבים, שימושם, והשוואתם לניבים מקבילים  בערבית.

הוראה מוסיקלית

מס’ תוכנית 30860

קהל יעד: צוות המורים  

קהל יעד: א’ | ב’ | ג’ | ד’ | ה’ | ו’ | ז’ | ח’ | ט’

התוכנית‭ ‬באה‭ ‬להדגיש‭ ‬ז'אנרים‭ ‬כליים‭ ‬וקוליים‭ ‬בספרות‭ ‬המוזיקה‭ ‬ערבית‭ ‬באמצעות‭: ‬

  1. דמויות‭ ‬עיקריות‭ ‬בהיסטורית‭ ‬היצירה‭ ‬הערבית‭ (‬מצריים‭ /‬לבנון‭ ‬עיראק‭)‬
  2. התפתחות‭ ‬היצירה‭ ‬המוזיקלית‭ ‬הערבית‭ ‬מתחילת‭ ‬התקופה‭ ‬האיסלאמית‭ ‬ועד‭ ‬תחילת‭ ‬המאה‭ ‬ה‭ ‬20
  3. מונחים‭ ‬עיקרים‭ ‬בתרבות‭ ‬הערבית‭.‬

ילדים משחקים תיאטרון

מס’ תוכנית 32638

קהל יעד: ילדי הגן | א’ | ב’ | ג’ | ד’ | ה’ | ו’ | ז’ | ח’ | ט’ | י’ | י”א | י”ב | צוותי חינוך | הורים

הנחיית‭ ‬ילדים‭-‬שחקנים‮"‬‭ ‬היא‭ ‬השתלמות‭ ‬מעשית‭ ‬שתאפשר‭ ‬למורים‭ ‬המשתתפים‭ ‬בה‭, ‬להתנסות‭ ‬בעבודת‭ ‬בימוי‭ ‬וגם‭ ‬לשחק‭. ‬במקרה‭ ‬שלנו‭ ‬התלמידים‭ ‬הם‭ ‬השחקנים‭. ‬ההשתלמות‭ ‬באה‭ ‬להעמיק‭ ‬בהבנת‭ ‬המושגים‭ ‬הבסיסיים‭ ‬של‭ ‬אמנות‭ ‬הבימוי‭ ‬והמשחק‭ ‬אצל‭ ‬המורים‭, ‬פיענוח‭ ‬טקסט‭ ‬לקראת‭ ‬הדרכת‭ ‬ילדים‭-‬שחקנים‭, ‬פיתוח‭ ‬מודעות‭ ‬ומיומנות‭ ‬בשפות‭ ‬המפעילות‭ ‬את‭ ‬הילד‭-‬השחקן‭, ‬הקניית‭ ‬כלים‭ ‬לעבודה‭ ‬עם‭ ‬ילדים‭-‬שחקנים‭ ‬באימפרוביזציות‭, ‬כלים‭ ‬לקרב‭ ‬ילדים‭-‬שחקנים‭ ‬לדמות‭, ‬כלים‭ ‬לעובדה‭ ‬עם‭ ‬ילדים‭-‬שחקנים‭ ‬על‭ ‬מצב‭ ‬ועוד‭. ‬

תוכנית‭ ‬מבצעים‭ ‬פדגוגים מס' 36545

המכללה‭ ‬האקדמית‭ ‬הערבית‭ ‬לחינוך‭ ‬בישראל‭ – ‬חיפה‭ ‬-מבצע‭ ‬פדגוגי

פיתוח מקצועי ופתרונות למידה

מרכז‭ ‬הסימולציה‭ ‬לחינוך‭ ‬SimuAR

דרך‭ ‬תקציב‭ ‬גמיש

לאתר‭ ‬בקישור. https‭://‬shorturl.at/fow46

דילוג לתוכן