מתעניין/ת  בלימודים؟

לימודי תעודה

מנהל האגף ללימודי חוץ ופיתוח מקצועי: מוסטפא עבד אלחלים
קמפוס ראשי, חדר 315, טל׳ 04-9515563,  דוא”ל:  [email protected]

רכזת: מראם בורבארה
קמפוס ראשי, חדר 315, טל׳ 04-838507,  דוא”ל: [email protected]

מדריך מוסמך באמנות יצירה

הקורס נועד להקנות מיומנויות, מושגי יסוד ועקרונות חשיבה לאדם העוסק ביצירה האמנותית, שנה זו תתמקד בעיצוב ופיתוח הרגלי למידה, היכרות עם חומרים וטכניקות, התמודדות עם מושגים  ראשוניים בשפת האמנות ופיתוח בסיס לחשיבה אישית.

הסטודנט יתנסה בתרגילים לפיתוח מיומנויות, פיתוח חשיבה ,בנית רעיון, מציאת נקודת מוצא לעבודה, איסוף מקורות וכו',כל זאת דרך נושאים מרכזיים באמנות כגון קו, כתם, קומפוזיציה, פורמט, חלל, פירוק והרכבה, דיוקן, נוף, טבע אמנות חברתית, צילום כנקודת מוצא, ציטוט, מחווה ועוד

הסטודנטים  ילמדו צילום שישמש ככלי עזר וככלי נוסף לביטוי אמנותי.  הקורס ישים דגש על  פיתוח
 הבנה היסטורית וניתוח ביקורתי .הקורס לאמנות פלסטית יקיים סדנאות עבודה ולימוד בכל תחומי העשייה העכשווית (ציור פיסול ,רישום  , הדפס,  ) 

מטרת  הקורס:
 
התכנית מקנה  לסטודנט מרחב בו יוכל לשלב בין ההשפעות התרבויות לבין היכולת המתפתחת למצוא השראה ליצירה מקורית וחדשה. תוך כדי שמירה על הבעה אישית ואותנטית. 

הקורס יעסוק דרך הסדנאות השונות בקשר ובאחריות של האמן לסביבתו ולחברה.

פרויקט הגמר

פרויקט הגמר יסכם את הנלמד בקורס ויוגש בתום סמסטר ב'.

הגשת הפרויקט תלווה בתערוכה שתתקיים בחלל של המוסד. 

קהל היעד:

בוגר י'ב, זכאיות לתעודת בגרות, בוגר תואר ראשון…

היקף הקורס:

420 שעות , כולל 60 שעות התנסות מעשית

הקורס יתקיים במתכונת של מפגש שבועי אחד בן 8 שעות אקדמיות.

רשימת מושגים:

קו, כתם, צבע,  אור וצל, קומפוזיציה, פורמט, סימטרי , פרספקטיבה, עומק, נקודת מבט, תפיסת חלל, יחסי דמות ורקע, טקסטורה (מִרקם), סגנון, פיגורטיבי, מופשט, ריאליזם, סוריאליזם, סכמטיזציה (סיגנון), מינימליזם, קיטש, איקונוגרפיה, סימבוליות, דיוקן ודיוקן עצמי, ציטוט, אוצרוּת, מדיום, פיסול סביבתי, מיצב, מיצג, קולאז',  הדפס, "רדי מייד".

במכללה מתקיימים באופן קבוע ארבעה קורסים שנתיים.

מרצה:  גב' מהא אבו חוסיין

הוראה מותאמת

תכנית הוראה מותאמת בשפה הערבית  ובמתמטיקה מקנה כלים פדגוגיים וחינוכיים מגוונים המאפשרים ,מצד אחד, הכלתו של התלמיד עם הצרכים המיוחדים במערכת החינוך הרגילה בצורה היעילה ביותר, ומצד שני מטפחים הכלת השונות בכיתה ההטרוגנית תוך יישום הכלים הנרכשים ,בכיתה הרגילה, בקבוצות קטנות. 

תכנית ההוראה המותאמת,  בהיקף של 220 שעות( כולל 40 שעות פרקטיקום- עבודה מעשית) תעניק למשתלמים ידע בסיסי ואינטגרטיבי בתחום הערכת מיומנויות הקריאה, הכתיבה והמתמטיקה. במהלך התכנית, ייחשפו המורים לעולם התוכן של לקויות הלמידה,  אבחון וזיהוי הקשיים בלמידה, קריאת אבחונים דידקטיים ופסיכודידקטיים לצורך בניית תכניות התערבות הכוללות גישות וכלים להוראה המתקנת, ואסטרטגיות למידה מותאמות לעולם התוכן הן של השפה הערבית והן של המתמטיקה.

במסגרת התכנית, יכירו  הלומדים  המאפיינים החברתיים, הרגשיים וההתנהגותיים הנלווים ללקויות הלמידה וידונו במודלים מרכזיים המתארים את ההתפתחות התקינה ו/או הלקויה בתחומי הקריאה והכתיבה.

לימודי תעודה נוספים: 

  1. מדריך תעודה נוספים 
  2. עריכת וידאו
  3. אבחון דידקטי
  4. מנהלת גן
  5. עורך לשוני- ערבית
  6. מנתח נתונים דיגיטליים
  7. ניהול רשתות ובטיחות סייבר
  8. פרסונולוגיה ושפת גוף
  9. אורח חיים בריא
  10. הנחיית קבוצות
  11. שיווק דיגיטלי
  12. ועוד
דילוג לתוכן