מתעניין/ת  בלימודים؟

השתלמויות ופיתוח מקצועי

מנהל האגף ללימודי חוץ ופיתוח מקצועי: מוסטפא עבד אלחלים
קמפוס ראשי, חדר 315, טל׳ 04-9515563,  דוא”ל:  [email protected]

רכזת האגף: ד״ר נאדיה ג׳אליה
קמפוס ראשי, חדר 315, טל׳ 04-9515624, דוא”ל: [email protected] 

רכזת: מראם בורבארה
קמפוס ראשי, חדר 315, טל׳ 04-838507,  דוא”ל: [email protected]

האגף ללימודי חוץ, לימודי תעודה ופיתוח מקצועי לעובדי הוראה במכללה האקדמית הערבית לחינוך בחיפה, מפתח ומפעיל קורסים והשתלמויות ייחודיים, חדשניים ומגוונים לגמול השתלמות לעובדי הוראה, המוכרים לפיתוח מקצועי על פי תכניות משרד החינוך.

מגוון הקורסים וההשתלמויות חדשני, מעודכן, מותאם להחלטות משרד החינוך, ועונה על צרכי מערכת החינוך בחברה הערבית ובחברה הכללית.

השתלמויות ופיתוח מקצועי

מערכת גפ"ן – גמישות פדגוגית ניהולית

חוברת תהליכי פיתוח מקצועי

 טכנופדגוגיה

הוראה דיפרנציאלית וצמצום פערים

למידה רגשית חברתית Social Emotional Learning 

אתגרים: הצמחת מנהיגות ביניים פדגוגית

פדגוגיה חדשנית

  • התמחות וכניסה להוראה:
    • מורים חדשים
    • מורים חונכים מלווים
  • בעלי תפקידים במערכת החינוך:
    • הכשרה למורים מובילים קהילות למידה-מתחילים.
    • הכשרה למורים מובילים קהילות למידה-ממשיכים.סגני מנהלים
      • רכז חברתי.
      • רכזים פדגוגיים.
      • רכזי מקצוע:
      • רכזי שכבה:
      • השתלמות המשלבת בעלי תפקידים.
    • הוראה בתחום הדעת של המורה:
      • מורה משמעותי – מורה משפיע.
      • חינוך לשוני.
      • אסטרטגיות קריאה.
      • ערבית ליהודים.
      • טיפול באמצעות אומנות
      • תאטרון בובות.
      • למידה מבוססת פרויקטים בגיל הרך.
      • מדע ואומנות בגיל הרך.
      • מתמטיקה
      • עברית
      • ערבית:
      • אנגלית.
      • גיל רך:
    • מיומנויות ואסטרטגיות התואמים את המאה 21:
      • רובוטיקה.
      • משחק ומשחוק בסביבה דיגיטלית.
      • הטמעת כלים דיגיטליים בהוראה.
      • PBL.
      • כיתה הפוכה.
      • עיצוב מרחבי למידה.
    • הכלה והשתלבות:
      • הוראה מתקנת – כלי הערכה ותכנית התערבות בחשבון.
      • הוראה מתקנת – כלי הערכה ותכנית התערבות בשפה הערבית.
      • אוטיזם.
      • עידוד קריאה ואוריינות בחינוך המיוחד.
      • סנגור עצמי.
      • המשחק ככלי טיפולי.
      • רכזי השתלבות.
      • חינוך מיוחד:
    • מדעי הרוח:

    מדעי הרוח מתווים  את הדרך לחיים בעלי משמעות ותוכן כדי להפוך את החברה האנושית לערכית ולטובה יותר.

    להלן נושאים מוצעים

      • אומנות
      • תיאטרון
      • מוסיקה
      • שילוב לימוד השפה הערבית ומוסיקה .
      • לימודי מגדר.
      • כישורי חיים.
      • התודעה והקוגניציה.
    • גמישות פדגוגית , לפי מודולות: 
    • הקשבה פעילה.
    • מיומנויות לניהול שיח רגשי – קהילתי.
    • סמכות דיאלוגית.
    • אינטליגנציות מרובות.
    • אינטליגנציה רגשית
    • קופסאות בריחה.
    • שיח מערכתי.
    • מודלים פדגוגיים מתוקשבים.
    • הסרטון ככלי ללמידה.
    • למידה שיתופית.
    • נושאי רוחב:
      • למידה משמעותית.
      • דיבור בציבור.
      • חשיבה חיובית.
      • הוראה דיפרנציאלית.
      • מנהיגות חינוכית.
      • חינוך לבריאות.
      • העצמת מורים / מחנכים / רכזים.
      • מודעות עצמית.
      • מחשבות ורגשות.
      • למידה חוץ כיתתית.
      • למידה דרך סימולציות.
      • למידת חקר – למידה פעילה.
      • חשיבה יצירתית – חשיבה מסדר גבוה.
      • התמודדות מצבי לחץ.
      • דיאלוג מורה – הורה.
      • המורה כמאבחן.

    קורס התאמה להוראה למקצועות הבריאות


     האגף מקיים באורח קבע, קורס  " התאמה להוראה ולעובדי הוראה במקצועות הבריאות" באישור משרד החינוך, ובהשתתפות עשרות משתלמים. התכנית  באה להקנות עקרונות עיוניים והיבטים מעשיים בחינוך המיוחד, כדי להכשיר עובדים פרא-רפואיים לעבודה במוסדות החינוך המיוחד במגזר הערבי. התכנית מיועדת לבעלי תואר ראשון במקצועות הפרא-רפואיים: פיזיותרפיה, ריפוי בעיסוק, תרפיה בדיבור ותרפיה בהבעה וביצירה, העובדים במערכת החינוך.
    התוכנית מאושרת ע”י האגף להכשרת עובדי הוראה, המנהל הפדגוגי והאגף לחינוך המיוחד.
    תכנית הלימודים:
    הנושאים המוצעים בקורסים השונים נקבעו בהתאם לדרישות משרד החינוך ובתיאום האגף לחינוך מיוחד והאגף להכשרת עובדי הוראה.
    נושאי הלימוד:
    עבודה עם תלמידים הסובלים מליקויי למידה.
    עבודה עם הורים בגישה נרטיבית.
    עבודה עם צוותים בית ספרים.
    בניית תכניות התערבות טיפולית בחינוך המיוחד.
    סוגיית שילוב תכניות לימודים בחינוך המיוחד.
    דרכי ההוראה: שיעורים פרונטאליים, התנסויות, וסדנאות.
    היקף הלימודים: תכנית אקדמית שנתית, 150 שעות בודדות (30 מפגשים).

    דילוג לתוכן