אנגלית

החוג למדעי המחשב משלב לימוד מדעי המחשב יחד עם לימוד אוריינות התקשוב והמידענות. מדעי המחשב והתקשוב הוא תחום ייחודי בעל קשר הדוק לתחומים אחרים כמו מתמטיקה, מדעים, מדעי חברה, פסיכולוגיה, חינוך ועוד. תכנית הלימודים בחוג בנויה כך שתוכל לעניין טווח רחב של סטודנטים.

ראש החוג: ד"ר אסמאעיל סלמאן

רציונל

החוג למדעי המחשב משלב לימוד מדעי המחשב יחד עם לימוד אוריינות התקשוב והמידענות. מדעי המחשב והתקשוב הוא תחום ייחודי בעל קשר הדוק לתחומים אחרים כמו מתמטיקה, מדעים, מדעי חברה, פסיכולוגיה, חינוך ועוד. תכנית הלימודים בחוג בנויה כך שתוכל לעניין טווח רחב של סטודנטים.

בנוסף לקורסי התכנות למיניהם, נכללים בתוכנית גם קורסי אלגוריתמיקה, תכנות מונחה עצמים, גרפיקה ממוחשבת, תכנות באינטרנט, מערכות הפעלה, תקשורת, אוטומטים ושפות פורמליות, פיתוח אפליקציות לסמארטפון ופרוייקטים. ובכך ניתנים לבוגרים כלים המחוצים להוראת מקצוע מדעי המחשב הן ברמה הרגילה, והן ברמה המוגברת בבתי הספר העל יסודיים. במקביל לכך – התוכנית מכשירה בוגרים בעלי רקע מקצועי רחב באוריינות התקשוב והמידענות דבר שמעניק להם את היכולת וההכשרה להוראה בבתי ספר חט"ב כרכזי וכמובילי תקשוב וחדשנות.

אחד המוקדים המרכזיים של החדשנות בחינוך בעשור האחרון, הוא השילוב של טכנולוגיות מידע בבתי הספר. רשת האינטרנט כמאגר מידע, עדכני וזמין, הפכה לחלק אינטגראלי בעל שימוש נרחב במכלול הפעילויות החינוכיות, דבר שהוביל להתפתחותם של כלים דיגיטליים ותיאוריות הוראה מבוססות אינטרנט, הן בכיוון דליית מידע והן בכיוון ההוראה והלמידה המתוקשבת על כל גווניה וסוגיה.

הלומדים בתוכנית יוכשרו לפעול בתוך התרבות הדיגיטאלית הדינאמית, והם יהיו אורייני תקשוב בשלוש רמות: אוריינות טכנולוגית, שימוש בתקשוב לצרכים אקדמיים, ושימוש בתקשוב לצורכי ההוראה בבתי הספר.

בוגרי התוכנית יהיו בעלי רקע מקצועי, פדגוגי ודידקטי לקידום הוראת מקצועות המידענות, אוריינות התקשוב ומדעי המחשב בבתי הספר – מורים שישכילו להשתמש בטכנולוגיות המידע ובסביבות הלמידה המתוקשבות בתחום הוראתם ויהיו מסוגלים להשתלב כמובילי חדשנות פדגוגית טכנולוגית בבתי הספר בהתאם למתווה התוכנית הלאומית להתאמת מערכת החינוך למאה ה- 21.

הרקע המקצוע, הפדגוגי והדידקטי של הבוגרים, מאפשר קליטתם בבתי הספר כרכזים פדגוגיים בתחום הטמעת התקשוב בהוראה ובלמידה במגוון תחומי הדעת בבית הספר, כמובילי פרויקטים אינטרדיסציפלינריים מתוקשבים, כאחראים על הטמעת הסטנדרטים במידענות, כמובילי חדשנות פדגוגית טכנולוגית בבית הספר.

מטרות

  • הכרה מעמיקה עם תכניות הלימודים במדעי המחשב בחטיבת הביניים ובביה"ס התיכון.
  • הקניית אסטרטגיות הוראה מודרניות להוראת מדעי המחשב ואוריינות התקשוב והמידענות.
  • חשיפה הסטודנטים לתפיסות שגויות במדעי המחשב וניצולם כמניפה ללמידה משמעותית.
  • חשיפה, ניתוח והערכה של תכניות לימודים קיימות ועתידיות בטכנולוגיות מידע, אוריינות התקשוב, מידענות, אתיקה וערכים ברשת האינטרנט.
  • פיתוח מיומנות טכנולוגית ולהוראת ושילוב התקשוב בלמידה ובהוראה.
  • חשיפת הסטודנטים למודלים שונים של שילוב התקשוב בהוראה בדיסציפלינות השונות.
  • הקניית ארגז כלים דיגיטלי לסטודנטים, דרך התנסות פעילה בכלים דיגיטליים חדשניים.
  • פיתוח היכולת של הסטודנטים למילוי תפקיד מובילי חדשנות פדגוגית טכנולוגית בבתי הספר בכל שכבות הגיל.

דילוג לתוכן