מתעניין/ת  בלימודים؟

הדרכה פדגוגית והתנסות קלינית

המכללה רואה את ההדרכה הפדגוגית וההתנסות הקלינית כחוליה המחברת בין התיאוריה לבין הפרקטיקה שבהליך הכשרת המורים, והיא מהווה מרחב היברידי ללמידה מבוססת מחקר (חקר הפרקטיקה) למיצוי תהליך הכשרת המורים. עיקרון זה מיושם בתהליכי הכשרה להוראה שמתקיימת בהם שותפות וקשר הדוק בין המוסד שלנו לבין מוסדות החינוך שמתקיימת בהם ההתנסות.

ראש מערך ההדרכה: גב' נארימאן אבו רחמון 

קמפוס ראשי, חדר 215, טל׳‮ ‬04-9515567‬‭ ‬ דוא”ל Nariman.rahmoun@arabcol.ac.il

רכזת: גב' עביר ראשד
קמפוס ראשי, טל׳ 04-9515532/567, דוא"ל: [email protected]

רציונל

במסגרת ההתנסות בדגמים השונים (מסורתי, עמיתות PDS ואקדמיה-כיתה),  ניתנת לסטודנט אפשרות להכיר ולהתנסות במגוון היבטים של בית-הספר/הגן כארגון ובמגוון של התנסויות למידה עם אוכלוסיית בית הספר/גן כגון, הנהלה, עמיתים למקצוע, הורים ובעלי תפקידים שונים. בנוסף, במסגרת קהילות לומדות ומפגשי צוות, נוצרת סביבת עבודה-למידה משותפת שבה בוחנים את הידע ואת הפרקטיקות, במטרה ליישם ולהעצים פיתוח מקצועי ולמידה מבוססת מחקר.

מטרות ויעדים

  • לטפח זהות מקצועית-פרופסיונלית בזיקה להיבטים המאפיינים את תפיסת תפקיד המורה מההיבטים הסוציו-פסיכולוגי, התפקודי-מקצועי והרפלקטיבי.
  • לטפח מורה בעל תפיסה אינטגרטיבית עצמאית והיכול לקשר בין תחומי הלימוד השונים ולהתאימם ליישום בכיתה ההטרוגונית של היום.
  • לטפח ערכים של אתיקה מקצועית וכבוד הדדי בקרב הסטודנטים.   
  • לטפח תהליכי הוראה-למידה בגישות של הוראה דיאלוגית, קונסטרוקטוביסטית ותלויית-הקשר במטרה שיהוו מסגרת הפעולה של מורה העתיד.
  • לפתח מיומנויות של עבודה בצוות בקרב הסטודנטים להוראה.
  • לפתח מיומנויות של הפעלת שיקול דעת פדגוגי מותאם סיטואציה והקשר וכן מיומנויות של חשיבה רפלקטיבית בקרב הסטודנטים. 
  • לטייב את הכשרת המורים באמצעות הרחבת ההתנסות הקלינית בשדה והעמקתה.
  • להעמיק את הקשר והשותפות בין המכללה למוסדות החינוך בהם מתנהלת ההתנסות באופן שיקדם את האיכות של תהליכי ההכשרה, הלמידה וההוראה.

פעילויות מערך ההדרכה 

  • קיום ימי עיון המחזקים ומחדדים את הקשר והשותפות עם השדה.
  • קיום פעילויות העשרה לסטודנטים בנושאים שונים.
  • קיום ימי למידת עמיתים בהם סטודנטים משתפים את העשייה החינוכית שלהם בבתי הספר. 
  • עידוד חקר הפרקטיקה בקרב סטודנטים ומורים מכשירים על ידי קיום מחקרי פעולה בשדה.
  • עידוד חדשנות בהוראה ולמידה באמצעות פיתוח מקצועי מתמשך של המורות והגננות המאמנות והמכשירות.
  • עידוד למידה באמצעות קורסי תפ״ר (תיאוריה ופרקטיקה) המחברים את התיאוריה והפרקטיקה

רכזי ההדרכה לפי מסלול:

גיל‭ ‬רך‭, ‬ד"ר‭ ‬ופא‭ ‬ג‭'‬מאל‭ ‬זידאן
[email protected]

חינוך‭ ‬מיוחד‭,  ‬ד"ר‭ ‬ופא‭ ‬מורקוס
[email protected]

אנגלית‭,  ‬גב‭' ‬נרימאן‭ ‬אבו‭ ‬רחמון
[email protected]

שפות‭ (‬עברית‭ ‬וערבית‭), ‬ד‭"‬ר‭ ‬עיסאם‭ ‬עסאקלה
[email protected]

מדעים‭,  ‬ד‭"‬ר‭ ‬נעים‭ ‬נג‭'‬מי
[email protected]

מתמטיקה‭, ‬ד‭"‬ר‭ ‬יוסף‭ ‬עבד‭ ‬אלגני
[email protected]

 

דילוג לתוכן