מתעניין/ת  בלימודים؟

חינוך בגיל הרך (חד-חוגי)

רציונל

התפתחותם של תינוקות וילדים היא תהליך אינטראקטיבי בלתי פוסק, בין אורגניזם דינאמי ופעיל לבין סביבת החיים שבה הוא גדל. אינטראקציות חיוביות ואיכותיות עם מבוגרים, עוזרות להם לפתח אמון וביטחון רגשי המאפשרים מתן ביטוי לפוטנציאל האישי הטמון בהם.
בהתבסס על כך, החזון של החוג לגיל הרך הוא להכשיר גננות, לגילאי לידה-שש, בעלות השקפת עולם הומניסטית, המעמידות במרכז העשייה החינוכית את טובתו של הילד, על פי צרכיו ההתפתחותיים, יכולתו וכישוריו השונים.
תוכנית הלימודים בחוג, תקנה תשתית ידע דיסציפלינארי רחב, הבנוי באופן רציף וספיראלי לאורך ארבע שנות הלימוד, להכרה ולהבנת עולמו הרגשי של הילד, שלבי התפתחותו ודרכי החשיבה והלמידה בילדות המוקדמת.
התוכנית מאפשרת תכנון הוראה ובניית תוכנית לימודים הוליסטית, הכוללת ארגון סביבה חינוכית, שיתוף ושילוב הורים ובחירה של מעורבות חינוכית תואמת התפתחות.

מטרות

  • נטייה ללמידה מתמשכת מהניסיון, עם גמישות לשינויים נדרשים, יכולת התבוננות בחוויותיהם של ילדים, ומוכנות לחשיבה רפלקטיבית וביקורתית.

  • מוכנות להקשבה ולעבודה שיתופית עם עמיתים ומסגרות קהילתיים אחרים הרלבנטיים לעשייה החינוכית.
  • סגנון אישי שמתאים לתחומי העניין של כל אחת ואחת, ורצון לפתח את נקודות החוזק, ולהתגבר על נקודות החולשה.
  • אחריות כלפי ביטחונם, התפתחותם ורווחתם של ילדים, מתוך אמונה שבכל ילד יש יופי פנימי שזכותו לטפח ולחזק, לנטוע בו בטחון עצמי כדי להתבטא ולהביע את עצמו. 
  • קוד של אתיקה מקצועית, ורצון לפתח ערכים של כבוד לילד ולאדם אשר הוא, לשמור על הזכות לחיים ולמימוש עצמי, ולהגן על ילדים מתקשים וילדים במצוקה מפני כל גורם שמהווה סכנה כלפיהם, תוך הסתייעות בגורמים מקצועיים וגורמי תמיכה. כמו-כן, מוכנות לקבל את האחר בחברה רב תרבותית והטרוגנית. 
  • ידע מקצועי רחב בתחומי החינוך בגיל הרך, מכירות את תכניות הלימודים שהתנסו בהפעלתן במסגרת הלימודים, ומסוגלות לתכנן את העשייה החינוכית בהתאמה לצרכים של האוכלוסייה הספציפית שהן עובדות אתה.
  • טיפוח אישיות מנהיגותית עם מכוונות עצמית ומוקד שליטה פנימי השואפת להתפתחות מקצועית ואישית והמתמודדת עם האתגרים שהחברה הערבית מציבה בפניה כאישה וכמחנכת
דילוג לתוכן