דארנא

מכתב עת מדעי, חינוכי, תרבותי ושפיט.
מטרת כתב העת הזה לעודד את המחקר החינוכי והמחקר הדיסציפלנרי בכל התחומים.
כתב העת מכוון לקדם את המחקר החינוכי והדיסציפלנרי בקרב מרצי המכללות.
כתב עת המתפרסם פעם אחת בשנה, המאמרים עברים קריאות של מומחים והתקבלים לפי כללי המחקר המקובלים.

המערכת

מועצת המערכת

רציונל

כתב העת "דארונא", בעברית "הבית שלנו", היוצא לאור מטעם המכללה האקדמית הערבית לחינוך בישראל – חיפה, כשמו כן הוא. כתב העת משמש אכסניה אקדמית ומדעית למחקרים בתחום מדעי הרוח, החברה, הטבע ומדעי המחשב.
בכתב העת מתפרסמים בקביעות מאמרים בשפה הערבית, העברית והאנגלית. אופיו התלת-לשוני של כתב העת והיותו מקור שבו מכונסים נושאים מתחומי דעת שונים עולים בקנה אחד עם התפיסה האוניברסאלית והפלורליסטית של מערכת כתב העת. המערכת מכירה בנחיצותה של במה אקדמית המאגדת בתוך דפיה מגוון נושאי ורעיוני שבו יוכלו למצוא עניין חוקרים ולומדים הבאים מדיסציפלינות שונות ומכל רובדי מערכת החינוך. 
חוקרים העוסקים בהוראת השפות, המדעים והמחשב, ספרות ערבית עברית ואנגלית, ספרות ילדים, הערכה של מיזמים חינוכיים, חינוך לגיל הרך, מיומנות של למידה ומחשב וטכנולוגיה – כל אחד לפי תחום התעניינותו יכול למצוא בכתב העת כלי מדעי המקדם את ידיעותיו ותובנותיו,  ופותח בפניו אופקים אקדמיים, חינוכיים ותרבותיים. נקודת המוצא של רוב החוקרים נסמכת על מחקרי שדה והפיכתם לנושאי מחקר. הקו המשותף לרוב המאמרים המתקבלים לפרסום הוא העיסוק האינטנסיבי במתן מענה לשאלות הנוגעות לקידום הוראת תחומי דעת הנלמדים במכללות ובבתי-הספר. מאמרים אחרים עוסקים יותר בהיבטים הפילוסופיים, הספרותיים והאסתטיים הבאים לידי ביטוי בספרות הקלאסית והחדשה. 

דילוג לתוכן