מתעניין/ת  בלימודים؟

שיתופי פעולה

שיתופי פעולה – פרויקטים עם סטודנטים בינלאומיים 2022-2023

שעת דיון בשפה האנגלית

זהו פרויקט משותף עם אוניברסיטת קונטיקט בקונטיקט, המכללה הערבית האקדמית לחינוך בחיפה ומכון וינגייט. זהו קורס שנתי המתמקד בכישורי דיבור השפה האנגלית וביכולת תרבותית. סטודנטים נפגשים בקבוצות קטנות עם סטודנטים אחרים ממכון וינגייט ואוניברסיטת קונטיקט.  נושאי הדיונים נקבעים על ידי מורי המוסדות המעורבים. מטרת הקורס היא לספק לסטודנטים בעלי רקע מגוון מהמכללה האקדמית בווינגייט, המכללה הערבית האקדמית לחינוך ואוניברסיטת קונטיקט כדי להכיר זה את זה באמצעות דיון באנגלית, ובכך לפתח את היכולת התקשורתית הבין-תרבותית שלהם. בתוף כך קיימים דיונים עם מוסדות אקדמיים בארה"ב למען פיתוח תכניות חילופין לסגל האקדמי ולסטודנטים.

בנוסף, המחלקה לקשרי חוץ עובדת בפן החברתי בפיתוח קשרים של המכללה עם החברה הישראלית והחברה הגלובלית בכלל.  אנו יוצרים קשר עם גופים מגוונים, כמו: הקרן לחיפה- שותפות חיפה בוסטון- הקרן לתרבות חיפה.  כמו כן, המחלקה מטפחת את קשרי המכללה עם תורמים פוטנציאלים, מספקת מענה לאורחי המכללה מחו"ל ועובדת על בניית אגודת ידידים למכללה.

חינוך לאזרחות גלובלית- אוניברסיטת גוטינגן- גרמניה

The Global Citizenship Education Project with Gottingen University

היחידה לקשרי חוץ של המכללה פיתחה פרויקט חליפין וירטואלי עם המחלקה להוראת השפה האנגלית באוניברסיטת גוטינגן- גרמניה, בתחום החינוך לאזרחות גלובלית, בדגש על הוראת שפה מבוססת משימות. המטרה העיקרית מהפרויקט היא לאפשר לסטודנטים להתחבר לסטודנטים אחרים עם רקע לשוני ותרבותי שונה על פני תקופות זמן ממושכות באמצעות כלי תקשורת דיגיטליים. 

התכנית מיועדת לחניכי מורים הלומדים להיות מורים לאנגלית. אנגלית היא השפה המשותפת של הקורס, ולכן שוקדים לפתח את השליטה של ​​המשתתפים באנגלית באמצעות הגישה המבוססת על משימות ובהיעזר בתפיסת משימות היכולות המורכבות שהציג וולפגנג האלט. הקורס עוקב אחר "מבנה המאקרו" של המודל הפרוגרסיבי להחלפה וירטואלית כפי שהוצע על ידי O'Dowd/Ware

 הקורס כולל מפגשים סינכרוניות ואי-סינכרוניות, ותכנית הלימודים של הקורס מפותחת על ידי המוסדות המעורבים (הכוללת גם את חומרי הקורס והמטלות). משתתפי הקורס משתפים אחד את השני בפרקטיקות תרבותיות הקשורות לקיימות (בהקשר של יעדי הפיתוח בר קיימא),  ונחשפים לתכניות הלימודים, מטרות הלמידה  שלהם ושל שותפיהם על מנת לזהות מטרות משותפות, תחומי עניין משותפים והבדלים. הקורס מקדם רגישות בין-תרבותית, יכולת גלובלית וכן מיומנויות חשיבה ביקורתית.

הסטודנטים הציגו את עבודתם בקורס אקדמי זה במהלך הכנס הבינלאומי בנושא פיתוח והערכה של יכולת בין-תרבותית שהתקיים במהלך ינואר 2022.  

International Competence Conference- January 2022

פרטים על הסדנה שהציגו הסטודנטים של המכללה בהנחייתה של המרצה גב' נהלה נסאר בלינק:

https://icc.arizona.edu/schedule22/?ps-v=1273

לאור ההצלחה, פרופ' רנדה ח'יר עבאס-נשיאת המכללה ממשיכה לתמוך  בקיום הקורס גם בשנת תשפ"ג.

מכללת  KPZ להכשרת מורים- הולנד

Hogeschool KPZ, Zwolle, The Netherlands

כחלק משיתוף הפעולה של המכללה עם המכללה להכשרת מורים Hogeschool KPZ בזוול, הולנד, שישה סטודנטים בחוג לאנגלית השתתפו בכנס הסטודנטים המקוון Teacher in Europe, שהתקיים באפריל 2021. נושאי הכנס היו יעדי חינוך מוגן לעתיד ויעדי פיתוח בר קיימא. במהלך ימי הכנס עבדו הסטודנטים עם משתתפים נוספים, שהם מורים קדם-שירות בקבוצות בינלאומיות. הסטודנטים הודרכו על ידי מאמנים ומנחים מוסמכים במהלך המפגשים.

בנוסף, המכללה חתמה לאחרונה על הסכם ניידות אנשי צוות במסגרת ארסמוס עם מכללת Hogeschool KPZ.   במהלך הכנס הבינלאומי "צדק חברתי ורב-תרבותיות" שנערך על ידי המכללה הערבית האקדמית בין התאריכים 7-9 ביוני 2022 ובמסגרתו אירחנו את המרצה Thole  Bert מטעם KPZ.

 אנו מצפים לארח מרצים נוספים מ-KPZ בשנים הקרובות, במיוחד במהלך פרויקט ביקורי צוותים/סטונדטים שאנו מפתחים כעת עם המוסד.  בנוסף, המחלקה עובדת על פיתוח תוכנית לחילופי סטודנטים בשנה האקדמית תשפ"ג. 

Soliya – מעגלים גלובליים 

בשנת הלימודים 2021/2022 הצלחנו לגייס 30 סטודנטים מהמחלקה לאנגלית, משנים שונות בלימודיהם, להשתתף בתכנית המעגלים הגלובליים של סולייה. המכללה הערבית האקדמית הינה המוסד  הישראלי הראשון שלוקח חלק בתכנית סולייה לאחר שנתיים של מפגשים עם נציגי התכנית.  סולייה נתמכת על ידי יוזמת סטיבנס- תוכנית המחברת בין צעירים בארצות הברית, במזרח התיכון ובצפון אפריקה. היוזמה נתמכת על ידי משרד החוץ האמריקאי בנוסף למספר ממשלות, קרנות וחברות שמוקירות את השגריר המונח  כריס סטיבנס.

תכניות Soliya מאפשרות לסטודנטים לשפר את התקשורת הבין-תרבותית, ההקשבה הפעילה ומיומנויות החשיבה הביקורתית. הסטודנטים מקבלים הבנה מעמיקה יותר של נקודות המבט לאחרים בנושאים תרבותיים, חברתיים ופוליטיים חשובים. המכללה שלנו מעוניינת לקדם מיומנויות אלה בקרב הסטודנטים והקורסים.

אנו נחושים לגייס יותר סטודנטים למעורבות בפרויקט Global Circles ובפרויקטים אחרים שמציעה Soliya בשנה האקדמית הבאה, לכן המחלקה עובדת עם ארגונים חברתיים אשר עוסקים בפיתוח תכניות חינוכיות במטרה לשלב סטודנטים של המכללה בתוכניות חינוכיות בינלאומיות.

דילוג לתוכן