מתעניין/ת בלימודים؟
מדעי המחשב
ראש החוג: ד"ר אימאן אטרש
קמפוס ראשי, חדר 319, טל’ 04-9515625, דוא”ל atrash.eman@arabcil.ac.il
רכזת: גב’ נג’יה טוקאן
קמפוס ראשי חדר 498, טל׳ 04-9515547, דוא״ל [email protected]
רציונל
החוג למדעי המחשב מוביל את הבוגרים להיות המומחים בהוראת המקצוע יחד עם הקניית ידע רחב בתחום התקשוב והמידענות. מדעי המחשב והתקשוב הינם תחומים ייחודיים בעלי קשר הדוק לתחומים אחרים כמו מתמטיקה, מדעים, מדעי חברה, פסיכולוגיה, חינוך ועוד.
בנוסף לקורסי התכנות למיניהם, נכללים בתוכנית גם קורסי אלגוריתמיקה, תכנות מונחה עצמים, בניית אתרי אינטרנט, גרפיקה ממוחשבת, מערכות הפעלה, תקשורת, אוטומטים ושפות פורמליות, פיתוח אפליקציות לסמארטפון ופיתוח ויישום פרוייקטים. במסגרת הלימודים בחוג מספקים לבוגרים כלים הנחוצים להוראת מקצוע מדעי המחשב הן ברמה הרגילה, והן ברמה המוגברת בבתי הספר העל יסודיים. במקביל לכך – התוכנית מכשירה בוגרים בעלי רקע מקצועי רחב באוריינות התקשוב והמידענות דבר שמעניק להם את היכולת וההכשרה להוראה בבתי ספר חט”ב כרכזי וכמובילי תקשוב וחדשנות.
החוג, כחלק מהמכללה האקדמית הערבית לחינוך- חיפה, מקיים שיתופי פעולה עם חברות הייטק מובילות וגופים עסקיים במטרה לשלב את הסטודנטים בשוק העבודה.
אחד המוקדים המרכזיים של החדשנות בחינוך בעשור האחרון, הוא השילוב של טכנולוגיות מידע בבתי הספר. רשת האינטרנט כמאגר מידע, עדכני וזמין, הפכה לחלק אינטגראלי בעל שימוש נרחב במכלול הפעילויות החינוכיות, דבר שהוביל להתפתחותם של כלים דיגיטליים ותיאוריות הוראה מבוססות אינטרנט, הן בכיוון דליית מידע והן בכיוון ההוראה והלמידה המתוקשבת על כל גווניה וסוגיה.
הלומדים בתוכנית יוכשרו לפעול בתוך התרבות הדיגיטאלית הדינאמית, והם יהיו אורייני תקשוב בשלוש רמות: אוריינות טכנולוגית, שימוש בתקשוב לצורכי ההוראה בבתי הספר ושימוש בתקשוב לצרכים אקדמיים.
בוגרי התוכנית יהיו בעלי רקע מקצועי, פדגוגי ודידקטי לקידום הוראת מקצועות המידענות, התקשוב ומדעי המחשב בבתי הספר – מורים שישכילו להשתמש בטכנולוגיות המידע ובסביבות הלמידה המתוקשבות בתחום הוראתם יהיו מסוגלים להשתלב כמובילי חדשנות פדגוגית טכנולוגית בבתי הספר בהתאם למתווה התוכנית הלאומית להתאמת מערכת החינוך למאה ה- 21.
הרקע המקצועי, הפדגוגי והדידקטי של הבוגרים, מאפשר קליטתם בבתי הספר כרכזים פדגוגיים בתחום הטמעת התקשוב בהוראה ובלמידה במגוון תחומי הדעת בבית הספר, כמובילי פרויקטים אינטרדיסציפלינריים מתוקשבים, כאחראים על הטמעת הסטנדרטים במידענות, כמובילי חדשנות פדגוגית טכנולוגית בבית הספר.
מטרות
- הכרה מעמיקה עם תכניות הלימודים במדעי המחשב בחטיבות הביניים ובתיכונים.
- הקניית אסטרטגיות הוראה מודרניות להוראת מדעי המחשב ואוריינות התקשוב והמידענות.
- חשיפת הסטודנטים לתפיסות שגויות במדעי המחשב וניצולם כמניפה ללמידה משמעותית.
- חשיפה, ניתוח והערכה של תכניות לימודים קיימות ועתידיות בטכנולוגיות מידע, התקשוב, המידענות, האתיקה והערכים ברשת האינטרנט.
- פיתוח מיומנות טכנולוגית להוראת ושילוב התקשוב בהוראה ובלמידה.
- חשיפת הסטודנטים למודלים שונים של שילוב התקשוב בהוראה בדיסציפלינות השונות.
- הקניית ארגז כלים דיגיטלי לסטודנטים, דרך התנסות פעילה בכלים דיגיטליים חדשניים.
- פיתוח היכולת של הסטודנטים למילוי תפקיד מובילי חדשנות פדגוגית טכנולוגית בבתי הספר בכל שכבות הגיל.