השתלמויות ופיתוח מקצועי

האגף ללימודי חוץ, לימודי תעודה ופיתוח מקצועי לעובדי הוראה במכללה האקדמית הערבית לחינוך בחיפה, מפתח ומפעיל קורסים והשתלמויות ייחודיים, חדשניים ומגוונים לגמול השתלמות לעובדי הוראה, המוכרים לפיתוח מקצועי על פי תכניות משרד החינוך.

מגוון הקורסים וההשתלמויות חדשני, מעודכן, מותאם להחלטות משרד החינוך, ועונה על צרכי מערכת החינוך בחברה הערבית ובחברה הכללית.

  • נושאי רוחב:
    •  למידה‭ ‬משמעותית‭.‬

    •  דיבור‭ ‬בציבור‭.‬

    • חשיבה חיובית.
    • הוראה דיפרנציאלית.
    • מנהיגות חינוכית.
    • חינוך לבריאות.
    • העצמת מורים / מחנכים / רכזים.
    • מודעות עצמית.
    • מחשבות ורגשות.
    • למידה חוץ כיתתית.
    • למידה דרך סימולציות.
    • למידת חקר – למידה פעילה.
    • חשיבה יצירתית – חשיבה מסדר גבוה.
    • התמודדות מצבי לחץ.
    • דיאלוג מורה – הורה.
    • המורה כמאבחן.
    • גמישות פדגוגית , לפי מודולות: 
    • הקשבה פעילה.
    • מיומנויות לניהול שיח רגשי – קהילתי.
    • סמכות דיאלוגית.
    • אינטליגנציות מרובות.
    • אינטליגנציה רגשית
    • קופסאות בריחה.
    • שיח מערכתי.
    • מודלים פדגוגיים מתוקשבים.
    • הסרטון ככלי ללמידה.
    • למידה שיתופית.
      • מדעי הרוח:

      מדעי הרוח מתווים  את הדרך לחיים בעלי משמעות ותוכן כדי להפוך את החברה האנושית לערכית ולטובה יותר.

      להלן נושאים מוצעים-

        • אומנות
        • תיאטרון
        • מוסיקה
        • שילוב לימוד השפה הערבית ומוסיקה .
        • לימודי מגדר.
        • כישורי חיים.
        • התודעה והקוגניציה.
      • בעלי תפקידים במערכת החינוך:
        • סגני מנהלים
        • רכז חברתי.
        • רכזים פדגוגיים.
        • רכזי מקצוע:
          • הכשרה למורים מובילים קהילות למידה-מתחילים.
          • הכשרה למורים מובילים קהילות למידה-ממשיכים.
        • רכזי שכבה:
          • הכשרה למורים מובילים קהילות למידה-מתחילים.
          • הכשרה למורים מובילים קהילות למידה-ממשיכים
        • השתלמות המשלבת בעלי תפקידים, סגנים ומפקחים.
      • הכלה והשתלבות:
        • רכזי השתלבות.
        • חינוך מיוחד:
          • הוראה מתקנת – כלי הערכה ותכנית התערבות בחשבון.
          • הוראה מתקנת – כלי הערכה ותכנית התערבות בשפה הערבית.
          • אוטיזם.
          • עידוד קריאה ואוריינות בחינוך המיוחד.
          • סנגור עצמי.
          • המשחק ככלי טיפולי.
      • מיומנויות ואסטרטגיות התואמים את המאה 21:
        • רובוטיקה.
        • משחק ומשחוק בסביבה דיגיטלית.
        • הטמעת כלים דיגיטליים בהוראה.
        • PBL.
        • כיתה הפוכה.
        • עיצוב מרחבי למידה.
      • הוראה בתחום הדעת של המורה:
        • מתמטיקה
        • עברית
        • ערבית
          • מורה משמעותי – מורה משפיע.
          • חינוך לשוני.
          • אסטרטגיות קריאה.
          • ערבית ליהודים.
          • אנגלית.
          • גיל רך.
          • טיפול באמצעות אומנות
          • תאטרון בובות.
          • למידה מבוססת פרויקטים בגיל הרך.
          • מדע ואומנות בגיל הרך.
      • התמחות וכניסה להוראה:
            • מורים חדשים
            • מורים חונכים מלווים

      קורס התאמה להוראה למקצועות פרא-רפואיים

      האגף מקיים באורח קבע, קורס  " התאמה למקצועות פרא רפואיים" באישור משרד החינוך, ובהשתתפות עשרות משתלמים. התכנית  באה להקנות עקרונות עיוניים והיבטים מעשיים בחינוך המיוחד, כדי להכשיר עובדים פרא-רפואיים לעבודה במוסדות החינוך המיוחד במגזר הערבי. התכנית מיועדת לבעלי תואר ראשון במקצועות הפרא-רפואיים: פיזיותרפיה, ריפוי בעיסוק, תרפיה בדיבור ותרפיה בהבעה וביצירה, העובדים במערכת החינוך.
      התוכנית מאושרת ע”י האגף להכשרת עובדי הוראה, המנהל הפדגוגי והאגף לחינוך המיוחד.
      תכנית הלימודים:
      הנושאים המוצעים בקורסים השונים נקבעו בהתאם לדרישות משרד החינוך ובתיאום האגף לחינוך מיוחד והאגף להכשרת עובדי הוראה.
      נושאי הלימוד:
      עבודה עם תלמידים הסובלים מליקויי למידה.
      עבודה עם הורים בגישה נרטיבית.
      עבודה עם צוותים בית ספרים.
      בניית תכניות התערבות טיפולית בחינוך המיוחד.
      סוגיית שילוב תכניות לימודים בחינוך המיוחד.
      דרכי ההוראה: שיעורים פרונטאליים, התנסויות, וסדנאות.
      היקף הלימודים: תכנית אקדמית שנתית, 150 שעות בודדות (30 מפגשים).

      טכנופדגוגיה

      הוראה דיפרנציאלית וצמצום פערים

      למידה רגשית חברתית Social Emotional Learning

      אתגרים: הצמחת מנהיגות ביניים פדגוגית

      פדגוגיה חדשנית

      דילוג לתוכן