מתעניין/ת  בלימודים؟

פיסיקה

ראש החוג: ד"ר פדיל גובראן

קמפוס ראשי, חדר 102, טל’ 04-9515592, דוא”ל fadeelj@arabcil.ac.il 

רכזת: גב’ נג’יה טוקאן

קמפוס ראשי חדר 498, טל׳ 04-9515547, דוא״ל [email protected]

רציונל

מדינת ישראל, נחשבת למעצמה טכנולוגית  מובילה אשר, למרות מיעוט אוכלוסייתה, מתחרה בהצלחה מלאה ומעוררת השראה במדינות שמספר תושביהן עשרות ומאות מיליונים. עליונות טכנולוגית  זו הינה תוצאה של ההון האנושי ופרי השקעה במדע וטכנולוגיה.
טכנולוגיה אינה יכולה להתקדם ולהתפתח ללא מדע יסודי כמו פיסיקה אשר נחשבת  לאבן יסוד של הטכנולוגיה.
כדי לגדל דור שיפתח את הטכנולוגיה לתועלת כלל עמי העולם, המדינה חייבת להשקיע בהוראת הפיסיקה החל מהגיל הרך ועד האוניברסיטה.
הכשרת מורים להוראת הפיסיקה בבית הספר היסודי וחטיבת הביניים ולאחר מכן חשיפת תחום המדע והטכנולוגיה בפני דור העתיד, מהווה שלב חיוני להמשך הוראת הפיסיקה בתיכון ולאחר מכן באקדמיה.
החוג מכשיר מורים לפיסיקה שיצליחו לחשוף בפני התלמידים את נפלאות המקצוע וכך יהיו מדעני או אנשי הטכנולוגיה בעתיד.
חברי הסגל בחוג, ללא יוצא מן הכלל, בוגרי אוניברסיטאות ישראליות אשר קיבלו את הכשרתם ברמה הגבוהה ופרסמו מאמרים ומחקרים בכתבי עט מובילים בארץ ובעולם, ובכך הם מהווים מודל נפלא עבור פרחי הוראה במכללה.
תכנית הלימודים מדגישה את חשיבות טיפוחו של מורה עצמאי, דינמי, רחב אופקים, נאור וידען, הבקיא בדיסציפלינה של הפיסיקה, ער להתפתחויות הפדגוגיות ומכיר את הטכנולוגיות המודרניות המשמשות כעזר במעשה החינוכי.

מטרות

  • הכשרת מורים להוראת הפיסיקה בכיתות ז' – י.
  • הכשרת מורים להוראת הפיסיקה כמקצוע מדעי בסיסי בבתי הספר היסודיים.
  • חשיפת פרחי הוראה בתחום החינוך לגיל הרך לנושאים פיסיקליים מחיי יום-יום.
  • העמקת והרחבת הידע התוכני של פרחי ההוראה בתכני הפיסיקה המגוונים.
  • העמקת השילוב בין ניסויי המעבדה לסוגיהם השונים ובין הסימולציות הממוחשבות בתהליך הלמידה.
  • הקניית מיומנויות הוראה בסביבה מתוקשבת ושימוש בכלים ממוחשבים שונים המותאמות למיומנויות למידה של המאה ה- 21 .
  • פיתוח המודעות בקרב פרחי הוראה לקשיי התלמידים ודרכי חשיבתם בלמידת פיסיקה.
  • הענקת כלים להתגברות על הקשיים הנ"ל.
  • התנסות מעשית במשך שנתיים בין כותלי בית הספר שתקנה לסטודנט כלים מעשיים המאפשרים  השתלבות במערכת החינוך בתפקיד מורה למדעים בכלל ופיסיקה בפרט ובכל המגזרים.
דילוג לתוכן