מתעניין/ת בלימודים
מצוינים

ראש התוכנית: ד"ר יוסף עבד אלג'ני
קמפוס ראשי, חדר 503, טל׳ 04-9515639, דוא״ל [email protected]
שעות קבלה :ימים א – ה בין השעות 11:00-12:00
גב' הייא ח'אלדי – יועצת השמה
קמפוס ראשי, חדר 106, טל׳ 04-9515621, דוא״ל [email protected]
שעות קבלה: ימים ב ו– ד בין השעות 10:00-12:00
מזכירה: גב׳ ויסאל אבו להיג’א
קמפוס ראשי, חדר 498,
טל׳ 04-9515534, דוא״ל [email protected]
שעות קבלה ימים א – ה בין השעות 10:00-13:00
ייעוד התוכנית
התוכנית מיועדת לבעלי הפוטנציאל למצוינות אישית ומקצועית אשר עומדים בתנאי הקבלה המפורטים בהמשך, ושואפים להיות אנשי החינוך שישפיעו על איכות ושיפור מתמיד של מערכת החינוך הישראלית.
התוכנית מכוונת להצמיח מורים מצוינים, רחבי אופקים, בעלי שאר רוח וראייה הוליסטית על מערכת החינוך והחברה, כדי שיהיו מובילים חינוכיים, ויפעלו כקהילה המשפיעה על איכות ושיפור מתמיד של מערכת החינוך.
דמות הבוגר/ת
- מבטא.ת מצוינות בהוראה ושאיפה להישגים מקצועיים ואקדמיים;
- שואפ.ת לקריירה חינוכית מתפתחת וארוכת טווח במגוון תפקידים;
- מנהיג.ה משפיע.ה בתחום החינוך;
- בעל.ת תפיסות ועמדות של אתגור המערכת וראייה ביקורתית בונה;
- בעל.ת מומחיות עמוקה בתחומי התוכן.
עוגני התוכנית
- מנהיגות ערכית חינוכית;
- פיתוח זהות מקצועית וקריירה בחינוך;
- החברה הישראלית – גיוון ורב-תרבותיות;
- היכרות עם מערכת החינוך ואוריינות מערכתית;
- חדשנות, טכנו-פדגוגיה ובינה מלכותית

ההיבט החברתי
-
זמן רום משותף – מפגשים חודשיים לכל השנתונים:
במסגרת המסלול במכללה האקדמית הערבית לחינוך בישראל, מפגשים חברתיים חודשיים לסטודנטים להוראה מהווים הזדמנות מצוינת לחבר בין שלושת השנתונים, לפיתוח מיומנויות חברתיות ומקצועיות ולהעשיר את החוויה האקדמית.
הסטודנטים עצמם לוקחים חלק פעיל בארגון המפגשים, החל מהקמת ועדת ארגון וחלוקת התפקידים ועד לגיוס משאבים ופרסום האירועים. הם יכולים לארגן מגוון רחב של פעילויות, החל מערבי נושא תרבותיים וחברתיים ועד לפעילויות חוץ וסדנאות מקצועיות.
מפגשים אלה יכולים לספק הזדמנות מצוינת לפתח מיומנויות ארגוניות, מנהיגות, תקשורת ועבודה בצוות, אשר יהיו שימושיים מאוד בעתידם המקצועי כמורים.
חונכות - תוכנית מנטורינג
-
תוכנית זו הינה מודל חדשני ומעורר השראה להעצמה ולהתפתחות אישית של הסטודנטים מצוינים במכללה האקדמית הערבית לחינוך בישראל, הלוקחים על עצמם תפקיד של חונכים לעמיתיהם מהמכללה. מודל זה, המבוסס על עקרונות ההדדיות והלמידה השיתופית, טומן בחובו פוטנציאל רב להשפעה על מסלול ההתפתחות האקדמית והחברתית של הסטודנטים.
המטרות של החונכות במכללה:
- שיפור ההישגים האקדמיים של הסטודנטים האחרים.
- שיפור ההסתגלות לחיים האקדמיים.
- פיתוח מנהיגות בקרב הסטודנטים במסלול המצוינים.
- חיזוק הקשר בין הסטודנטים במכללה
הטבות לתלמידים
התוכנית מעניקה ללומדים בה:
– הכשרה מקצועית ופיתוח אישי
– השתייכות לתוכנית יוקרתית ולרשת בוגרים ארצית
– מסלול אקדמי מואץ:
- השלמת תואר "בוגר בהוראה" (.B.Ed) ותעודת הוראה בשלוש שנים (במקום ארבע שנים ברוב התוכניות).
- אפשרות להתחיל לימודי תואר שני בשנה ג' (השלמת שני תארים בארבע שנים).
– הטבות כלכליות:
- מלגת הצטיינות הכוללת פטור מלא משכר לימוד לשלוש שנים (בכפוף לתנאי משרד החינוך) ומלגת מעורבות חברתית נוספת.
- לאחר שהבוגרים סיימו את כל חובותיהם לתואר ולתעודת הוראה, שנת ההתמחות בהוראה (הסטאז') תיחשב כשנה ראשונה למילוי חובת העבודה והמשכורת בה תחשב ככזו של מורה בפועל ולא כשנת סטאז'.