המרכז לתמיכה ואבחון 

המרכז לתמיכה ולאבחון מיועד לתת שירותי סיוע לסטודנטים ליצירת סביבה שמתאפשרים בה תהליכי למידה הנותנים מענה לצרכיהם המיוחדים של הסטודנטים ומאפשרים להם למצות את יכולותיהם.

 


מנהלת: ד"ר יסמין שלהוב-עואד

קמפוס ראשי חדר 317, טל' 04-9515580, דוא”ל:  [email protected]
שעות קבלה: יום ראשון 9:45-11:15

רכזת: גב’ חנאן בטל

קמפוס ראשי, חדר 220, טל׳ 04-9515589, דוא״ל: [email protected]

רכזת: גב' מראם בורבארה

קמפוס ראשי, חדר 315, טל׳ 049515507. דוא”ל: [email protected]

 

צוות המרכז

סטודנטית מרכזת
מאבחנות – אבחון מבוגרים ״מת״ל״
גב' ביאן שחאדה – מרצה ומדריכה במכללה
גב׳ ריהאם אבו בכר – מאבחנת
גב' באסילה קבלאן – מדריכה

רציונל

המרכז לאבחון ולתמיכה מיועד לתת שירותי סיוע לסטודנטים במטרה ליישם את חוק שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות, התשנ”ח-1998, וחוק זכויות תלמידים עם לקויות למידה במוסדות על תיכוניים תשס”ח-2008 – חוקים אלה באים להגן על זכותם של אנשים עם מוגבלות, להשתתפות שוויונית ופעילה בחברה.
המרכז שוקד על יישום חוקים אלו באמצעות יצירת סביבה שהמתאפשרים בה תהליכי למידה הנותנים מענה לצרכיהם המיוחדים ומאפשרים להם למצות את יכולותיהם. 

 

מטרות 

    • לספק ליווי אישי ואקדמי לסטודנטים המתמודדים עם לקויות למידה, הפרעות קשב, לקות רפואית, מוגבלות פיזית, חושית וקוגניטיבית, בנוסף למתן ליווי אישי ואקדמי לסטודנטים הזקוקים לסיוע בלימודים שלהם מסיבות אחרות.
    • לסייע לסטודנטים הזקוקים לאבחון לקויות למידה לבצע  אבחון מת”ל (מערכת לאבחון תפקודי למידה במערכת ההשכלה הגבוהה) במרכז התמיכה והאבחון.
    • לסייע לסטודנטים במוסדות להשכלה הגבוהה באזור חיפה והצפון לקיים אבחון מת”ל בשפה העברית והערבית, לצורך מתן התאמות בדרכי היבחנות בבחינה הפסיכומטרית ובמוסד שלהם (כמו תוספת זמן, הפסקות במהלך בחינה, כתיבה במעבד תמלילים, שימוש בדף נוסחאות וכד').
    • לקלוט חידושים בכל מה שקשור לסיוע ולתמיכה בסטודנטים.

      פעילויות המרכז 

      • באמצעות קולגות מצטיינים היכולים לעזור ולסייע. התהליך מתחיל בקבלת פניותיהם של הסטודנטים לקבלת סיוע. לאחר קבלת הפניות, המרכז דואג להיפגש עם כל סטודנט ולמפות את צרכיו ואת סוג הסיוע הנדרש עבורו. לאחר מכן, מתבצע תהליך של איתור סטודנטים מצטיינים בכל אחד ואחד מהחוגים במכללה בסיוע ראשי החוגים. ובסוף התהליך המרכז מבצע את ההתאמות בין הסטודנט המצטיין לסטודנט הזקוק לעזרה.  עניין זה מתבצע בליווי צמוד של ראש המרכז בו ניתנת תמיכה לסטודנט המצטיין לאופן שניתן בו לקדם את הקולגה שלו בקורסים השונים ובאסטרטגיות היעילות להתמודדות עם מטלות הקורסים.
        • קיום סדנאות של הקניית אסטרטגיות למידה וניהול זמן לסטודנטים.
        • משמש כקליניקה לפרקטיקום אבחוני לסטודנטים בתוכנית של “מומחה באבחון לקויות למידה בשפה הערבית”. ביצוע אבחון לקויות למידה במרכז התמיכה באמצעות מת”ל (מערכת לאבחון תפקודי למידה במערכת ההשכלה הגבוהה) במכללה. מת”ל הנה מערכת ממוחשבת של מבחנים ושאלונים המיועדת לבחון את התפקוד הלימודי והקוגניטיבי יחד עם תפקודי קשב. בהתאם לתוצאות האבחון נקבע אם קיימת לקות למידה/קשיים בקשב או לא, סוג ההתאמות והמלצות לתמיכה בלימודים במכללה.
        • בדיקת פניות הסטודנטים לקבלת זכאות להתאמות בדרכי היבחנות, הבדיקה מתבצעת בהתאם לאבחונים מקצועיים ולאישורים רפואיים שונים שהסטודנטים מצרפים לפניות שלהם. לאחר אישור הזכאות להתאמות, מתבצע ריכוז כל ההתאמות של הסטודנטים בכל המקצועות תוך דאגה ליישומן בבחינות ובהגשת עבודות.
        • לפנייה למרכז ולמלוי פרטים הקליק כאן  
    דילוג לתוכן