המכרז ללימודי שפות

מרכז השפות מאגד את הוראת השפות הזרות במכללה האקדמית הערבית לחינוך – חיפה. מטרתו העיקרית לעודד מצוינות בתחום זה ולהתאים את קורסי השפה לסטנדרטים בין-לאומיים. קורסי השפה מותאמים למסגרת ההתייחסות האירופית המשותפת לשפות (CEFR).
המרכז ללימודי שפות במכללה הינו ייחודי בישראל בכך שהוא מותאם לקהל הדובר ערבית, עברית ואנגלית בארץ ובעולם. אנו מקדמים ומטפחים פעילות לחילופי תרבות והשכלה בין המדינות ושואפים תמיד להרחיב את תשתית ההתקשרויות עם מספר שגרירויות זרות בארץ ובעולם.
המכללה האקדמית הערבית לחינוך בישראל חיפה– חיפה מציעה מערך של קורסים שונים ללימוד השפות ככלי אקדמי למחקר, אך גם לתקשורת מקצועית במגזר העסקי והתרבותי. בנוסף, לקורסים אקדמיים רבים המרכז נכון לצרכים המשתנים של קבוצות וארגונים מתחומים שונים.

ראש המרכז: ד"ר הארון שחאדה

קמפוס ראשי, חדר 401, טל׳ 04-9515550, דוא"ל: [email protected]

המרכז ללימודי שפות זרות במכללה האקדמית הערבית לחינוך – חיפה, מזמין אתכם לשפר את הכישורים שלכם בשפות השונות, תוך התמקדות בצרכי הלומדים: כתיבה, קריאה, דיבור ושמיעה למטרות אקדמיות ומקצועיות. אנו מציעים קורסים ותמיכה במגוון שפות, כגון: אנגלית, עברית, ערבית, סינית, גרמנית, איטלקית, ועוד.

תוצרי הלמידה מוגדרים במונחי "can do"  כלומר, מה הלומדים מסוגלים לעשות באמצעות השפה, בכתב ובעל-פה. החל מהשיעור הראשון, לומדים לתקשר בשפה, נדבך על נדבך, מתוך למידה בשפה עצמה. חשים את השפה ומפתחים מודעות לשונית ותרבותית, ובונים ביטחון לפעול בשפה, לתפקד בה במגוון רחב של הקשרים אישיים ואקדמיים.

מי אנחנו?

המרכז מעסיק צוות מסור ומנוסה הכולל חברי סגל הוראה של המכללה האקדמית הערבית לחינוך – חיפה ומורים נוספים עם ניסיון רב שנים בהוראת שפות במסגרות חינוכיות וחברתיות.

פעילויות המרכז:

  • לימוד שפות, סיוע ותמיכה בפיתוח כל מיומנויות השפה; כתיבה, קריאה, שמיעה ודיבור בקבוצה או בשיעורים פרטיים המותאמים לצרכים האישיים בכל שלב.
  • הדרכה ממוקדת ומשוב על מאמרים, מצגות אקדמיות, דקדוק, כישורי שיחה וכתיבה מקצועית בשלל נושאים.
  • אנו מציעים גם סדנאות קבוצתיות בנושאים חיוניים כגון כתיבת חיבור למבחן, שימוש בכלים לניהול ולהוספת ציטוטים ואזכורי מאמרים, מתן כלים להצגה מול קהל ועוד. סדנאות אלו באנגלית, עברית וערבית ובשפות אחרות.

 רציונל

כל תכנית ללימוד שפה זרה תשאף להעמקת הידע בתחום לימוד השפה והתרבות הקשורה לה. לימוד השפה פותח בפני הלומדים עולמות חדשים של אופני חשיבה ומהווה עבורם גם כלי עזר שימושי בעת השתלבותם במערכת ההשכלה הגבוהה ופותח הזדמנויות מגוונות בשוק העבודה. למשל, לימודי השפה הסינית יסייעו ללומד הישראלי להבין את עולם העסקים הגלובאלי.

בנוסף, לימודי השפה והתרבות שלובים אלה באלה, ומאפשרים ללומדים מפגש עם התרבות העשירה שנוצרה בשפה הנלמדת (בתחומי הספרות, האמנות, המוזיקה ועוד), שהיא שונה במידה מסוימת מהתרבות המוכרת ללומדים. כמו כן, היכרות עם השפה הזרה מאפשרת ליחיד ליצור קשרים בין-אישיים עם דוברי השפה ולהכיר את מנהגיהם ואת אורחות חייהם.

עקרונות פדגוגיים-דידקטיים

  • פיתוח ארבע מיומנויות השפה: בהוראת השפה הזרה נתמקד בפיתוח ארבע מיומנויות השפה במשולב; הבנת הנשמע, הבעה בעל פה, הבנת הנקרא והבעה בכתב.
  • אותנטיות: לימוד השפה הזרה ישים דגש על הוראת המבנים הלשוניים בתוך מסגרות טקסטואליות, וזאת במטרה להביא לידי ביטוי את האותנטיות של השפה ואת השימושיות שלה
  • ספירליות: המודל אשר מייצג בצורה הטובה ההתקדמות בלימוד השפה הינו מודל הספירליות. על פי מודל זה כל שלב בלימוד השפה מהווה נדבך נוסף הבנוי על השלב הקודם ומתבסס עליו.

דרכי הוראה-למידה

הקורסים יילמדו במתכונת של למידה היברידית ובמהלך הקורסים יתקיימו מפגשים פנים אל פנים וחלקם יהיו מקוונים. כל חומרי ההוראה-למידה של הקורסים כולל הפעילויות, המשובים והתקשורת, יופיעו באתרי הקורסים המבוססים על פלטפורמת Moodle.

דילוג לתוכן