מתעניין/ת  בלימודים

מצוינים – כנסים, ימי עיון ואירועים

כנסים, ימי עיון ואירועים

כנסים וימי עיון מכללתיים

הסטודנטים מהתוכנית בכל מכללה יקיימו כנס/יום עיון מכללתי אחד בשנה, במטרה לאפשר לסטודנטים בתוכנית

  • להתנסות בלמידה מבוססת פרויקטים/מקום;
  • ליזום, לארגן ולהוביל אירוע מכללתי גדול;
  • להתגבש כקבוצה בעלת "גאוות יחידה" וזהות מקצועית של מנהיגות חינוכית מובילה ותורמת;
  • לחשוף את פעילות התוכנית בפני ציבור הלומדים והמרצים במכללה;
  • לכנס/יום העיון יוזמנו סטודנטים ומרצים מקרב כלל הסטודנטים והמרצים במכללה ומתוכניות המצוינים במכללות אחרות. 
  • היבט חברתי וגיבוש קבוצתי

מפגשים חודשיים לכל השנתונים:

מפגשים חברתיים חודשיים לסטודנטים להוראה מהווים הזדמנות מצוינת לחבר בין שלושת השנתונים, לפיתוח מיומנויות חברתיות ומקצועיות ולהעשיר את החוויה האקדמית.
הסטודנטים עצמם לוקחת חלק פעיל בארגון המפגשים, החל מהקמת ועדת ארגון וחלוקת התפקידים ועד לגיוס משאבים ופרסום האירועים. הם יכולים לארגן מגוון רחב של פעילויות, החל מערבי נושא תרבותיים וחברתיים ועד לפעילויות חוץ וסדנאות מקצועיות.
מפגשים אלה יכולים לספק הזדמנות מצוינת לפתח מיומנויות ארגוניות, מנהיגות, תקשורת ועבודה בצוות, אשר יהיו שימושיים מאוד בעתידם המקצועי כמורים.

תוכנית מנטורינג:

תוכנית זו הינה מודל חדשני ומעורר השראה להעצמה ולהתפתחות אישית של סטודנטים מצוינים, הלוקחים על עצמם תפקיד של מנטורים לעמיתיהם. מודל זה, המבוסס על עקרונות ההדדיות והלמידה השיתופית, טומן בחובו פוטנציאל רב להשפעה על מסלול ההתפתחות האקדמית והחברתית של הסטודנטים.

המטרות של תוכנית המנטורינגת:

  • שיפור ההישגים האקדמיים;
  • שיפור ההסתגלות לחיים האקדמיים;
  • פיתוח מנהיגות;
  • חיזוק הקשר בין הסטודנטים.

השתתפות פעילה בכנסים ובימי עיון

השתתפות פעילה של סטודנטים בארגון והצגת סדנאות בכנסים ובימי עיון מכללתיים, מהווה הזדמנות ייחודית להעמקת הלמידה, לפיתוח מיומנויות מקצועיות ולחיזוק הקשר בין סטודנטים לסגל המרצים במכללה. סטודנטים לוקחים על עצמם תפקיד מרכזי בארגון האירוע, כולל תכנון לוחות זמנים, חלוקת משימות, תיאום עם מרצים ומשתתפים והתמודדות עם אתגרים בלתי צפויים וכו'..

פעילות בין מכללתית:

  • פורום סטודנטים ביןמכללתי, מהווה מסגרת משותפת לכלל הסטודנטים בתוכנית רג"ב בכל המכללות האקדמיות לחינוך. ההשתתפות בפורומים אלו מחדדת את התפיסה הרבתרבותית החיונית למורי העתיד בחברה הישראלית. בנוסף, שילוב הסטודנטים תורם לרכישת כלים ושיטות הוראה חדשניות בעידן הלמידה ההיברידית במטרה לשלב שיטות הוראה אלו באקדמיה ובשדה החינוכי.
  • בשנת תשפ"ה יוצא לדרך קורס ליבה ארצי חדשני העוסק במנהיגות חינוכית. מטרת הקורס היא ליצור בסיס ידע משותף ומעמיק בתחום המנהיגות החינוכית, תוך הדגשת מצוינות אקדמית ופדגוגית. הקורס יאפשר לסטודנטים מכל רחבי הארץ להיפגש ולחוות יחד חוויות למידה משמעותיות, ובכך לחזק את תחושת השייכות המקצועית ולבסס את הקהילה הארצית של הסטודנטים. בנוסף, הקורס ישמש כבסיס להקמת רשת בוגרים ארצית שתהווה מנוף לקידום המנהיגות החינוכית בישראל.

ההכנה לקראת השיבוץ במערכת החינוך:

  • ארגון ימי עיון והרצאות אורח העוסקות בתהליך הכניסה להוראה.
  • מצוינים בשנתון ג' משולבים בקורס "כניסה לבתי ספר יהודיים" בשיתוף עם מכון מרחבים אשר מעשיר אותם ומכין אותם לקראת השתלבותם בהוראה בבתי ספר במגזר היהודי.

  • שילוב יועצת השמה:
    • במהלך השנה האקדמית תשפ"ד, יועצת השמה, הקדישה זמן רב לליווי אישי של סטודנטים מצטיינים בשנה ג וקיימה מפגשים אישיים עמוקים, סייעה בגיבוש ציפיותיהם העתידיות, חשפה חששות ודאגות בנוגע לשוק העבודה ועזרה להם לרכוש כלים מעשיים לקראת הכניסה לתחום ההוראה, ובכלל זה כתיבת קורות חיים מקצועיים והכנה לראיונות עבודה.
    • ליוותה סטודנטים בימי עיון וסדנאות, העברת סדנאות ממוקדות בנושאים רלוונטיים, ומענה על שאלותיהם לאורך כל השנה.

כנסים ביןמכללתיים:

הכנסים הארציים של תוכנית רג"ב הם הזדמנות למפגש בינמכללתי בין סטודנטים הלומדים בתוכנית במכללות להוראה ברחבי הארץ. המפגש הוא הזדמנות להיכרות, לשיח על חינוך וללמידה משותפת. בכל שנת לימודים מתקיים הכנס בדגש שונה המותאם לשלב הלימודי של הסטודנטים.

זום קפה עם סטודנטים ותיקים שהתקיים ב-19.11-23:

25 סטודנטים מצוינים משנים ב' וג' פגשו את 60 הסטודנטים חדשים שנרשמו למכללה בכל ההתמחויות, ניהלו מפגשי זום אינטנסיביים, והעבירו במיוחד את המסר לסטודנטים החדשים שאנחנו כאן ודואגים להם בימים קשים אלו עם פרוץ המלחמה
60 הסטודנטים חולקו ל– 11 קבוצות קטנות לפי התמחויות, (כ-14 סטודנטים חדשים בכל קבוצה) כדי לייצר מפגש אינטימי במהלכו הסטודנטים ירגישו נוח לדבר ולשתף.

  • בין השעות 09:00 עד 10:00 התקיימו במקביל 6 מפגשי זום
  • בין השעות 10:30 עד 11:30 התקיימו במקביל עוד 5 מפגשי זום.
  • בכל מפגש כזה היו סטודנטים מצוינים שהנחו את המפגש ואחרים שתמכו וליוו את מהלך המפגש.

כחלק מהתמיכה שלנו במצוינים שמנחים את המפגשים, ד"ר ופא זידאן וד"ר סאוסאן עילבוני חאיכ הכינו את כל התשתית שהסטודנטים יצטרכו במהלך ההנחיה, מלוחות הפדלט, לקישור הזום ולמצגות המלוות את המפגש והעבירו להם דרך מפגשים אינטנסיביים בזום.

יום עיון שנתון א' וב' אשר נערך ביום שלישי 16.04.24

יום עיון מיוחד לסטודנטים בתוכנית המצוינים בהשתתפות פעילה של עשרות סטודנטים ומרצים.

יום העיון כלל עשייה אקדמית ולמידה משמעותית, באמצעות סדנאות בהשתתפות פעילה ופורייה של  הסטודנטיות והסטודנטים, שתרמו לשותפות מלאה בתהליך הלמידה.

יום העיון נפתח בדברי ברכה של נשיאת המכללה האקדמית הערבית לחינוך בחיפה, פרופ' רנדה חירעבאס , אשר הדגישה את מחויבות המכללה לטיפוח מצוינות אקדמית וסטודנטיאלית, ולאחריה התקיימה פעילות גיבוש והיכרות מעמיקה בין הסטודנטים משנה א; ושנה ב', בהנחיית ד"ר סאוסאן עילבוני חאיכ ראש מסלול המצוינים במכללה. בהמשך, נערכו סדנאות פעילות במהלכן עברו הסטודנטים תהליך עיבוד לביקור שערכו בבית הספר הייחודי "וולרדרוף" בשפרעם הפועל לפי "ההגיונות הסותרים בהוראה" של צבי לם (1973).

גב' היא אלחאלדי חשפה בפני המשתתפים את הפעילות של המחלקה לקשרי חוץ במכללה יחד עם  הסטודנטית למא דראושה, אשר סיימה לאחרונה את לימודיה באוניברסיטת "לה רוש" בארה"ב במסגרת פרויקט משותף לחילופי סטודנטים עם המכללה שלנו.

ד"ר נאאלה בכרי, התמקדה בפעילותה ביום זה, ב"הטמעת ערכים בחברה הערבית", ולאחריה חשפה ד"ר עאליה קאסם, יוזמות חינוכיות מיוחדות, אותן הציגה יחד עם 6 סטודנטיות.

את יום העיון סיכמה ד"ר סאוסאן עילבוני חאיכ, בתהליך רפלקטיבי.

יום עיון שנתון ג' אשר נערך ביום 15.05.24

יום העיון עסק בהכנת הסטודנטים לשלב הבא בקריירה האקדמית שלהם וההרצאות התמקדו בשני נושאים מרכזיים: 1) שיבוץ במערכת החינוך; ו-2) הכנה לסטאז'. הסטודנטים זכו להרצאה מפורטת מד"ר זוהירה נג'אר על המשמעות של הסטאז' וקיבלו כלים מעשיים להרשמה ולהתמודדות עם אתגרים. גב' היא ח'אלדי סיפקה מידע מפורט אודות תהליך השיבוץ במערכת החינוך, בהמשך, נערך דיון על "משמעות תוכנית המצוינים והשפעתה על עתידם המקצועי" מד"ר סאוסאן עילבוני חאיכ.

חלוקת תעודות מסלול מצוינים שהתקיימו בשנת תשפ"ד:
בתאריך 04.06.2024 התקיימה חלוקת תעודת בוגר מסלול מצויינים.

ימי עיון וכנסים מכללתיים שיתקיימו בשנת תשפ"ה:

בשנת תשפ"ה יתקיימו שני ימי עיון וכנס סיום שנת הלימודים:

  1. יום עיון משותף לשנתון א' וב':  יום עיון זה יוקדש לחיזוק הקשרים החברתיים בין שני השנתונים ולפיתוח למידה שיתופית. הסטודנטים ישתתפו בפעילויות מגוונות, כגון פרויקטים משותפים וסדנאות, וישמעו הרצאות ממרצים אורחים בנושאים עכשוויים בחינוך. כמוכן, יתקיימו פעילויות הכנה לקראת הכנס הביןמכללתי.
  2. יום עיון לשנתון ג': יום עיון זה יעניק לסטודנטים בשנה ג' את הכלים הדרושים לקראת הכניסה לשוק העבודה, ובעיקר סטאז' ושיבוץ במשרד החינוך.
  3. כנס סיום חגיגי: הכנס יהיה אירוע חגיגי שבו ישתתפו כל שלושת השנתונים, הנהלת המכללה, מרצים וסטודנטים. בכנס תיחשף העשייה האקדמית, החינוכית והחברתית של הסטודנטים המצוינים, יתקיימו סדנאות מרתקות בהנחיית הסטודנטים עצמם, ויוענקו תעודות סיום שלוש שנים בתוכנית לשנתון ג'.

כנסים שנערכו בשנה"ל תשפ"ב:

הכנס הארצי השנתי לשנתון א' כנס בין מכללתי לשנתון א, 20.12.21
ממוקד בהיכרות עם סטודנטים הלומדים בתוכנית רג"ב במכללות ברחבי הארץ וביצירת בסיס לשיח חינוכי משותף. הכנס עוסק גם בהיכרות עם התוכנית הארצית וקהילת רג"ב וכן בבניה ובגיבוש של חזון חינוכי.

כנס בין מכללתי לשנתון ב, 21.3.22 שנערך במכללה שלנו

הכנס הארצי לשנתון ב' מתקיים בשני שלבים, בשלב הראשון במתכונת אזורית בשיתוף עם מכללות נוספות באזור. לדוגמא בשנת תשפ"ב הכנס עסק בנושא למידה רגשית חברתית SEL וכולל סדנה ליצירת תוצרים פדגוגיים בתחום ה-SEL. בשלב השני מתקיים כנס כלל ארצי מקוון ובו מוצגים ומוערכים התוצרים מהכנסים האזוריים.

כנס בין מכלתי לשנתון ג ,24.5.22

הכנס הארצי לשנתון ג' מתמקד בנושא כניסה והשתלבות בהוראה לקראת שנת הלימודים הקרבה. במסגרת הכנס מפגש עם מנהלים ממשרד החינוך, הצגת תוכנית ליווי בהוראה מטעם רג"ב, מגוון סדנאות לבחירת הסטודנטים בנושא כניסה להוראה וטקס סיום ופרידה.

כנסים מתוכננים לתשפ"ה:

  • שנה א': תאריכים יתפרסמו בהמשך

  • שנה ב': תאריכים יתפרסמו בהמשך

    • שנה ג': תאריכים יתפרסמו בהמשך

דילוג לתוכן