דארנא

כתב עת מדעי, חינוכי, תרבותי ושפיט,  המבטא נאמנה את הנס שהמכללה הרימה כבר מראשית ימיה, נס המחקר החינוכי, דציפלינרי , תרבותי בכל תחומי הדעת והעניין, באופן מעמיק העומד בסטנדרטים אקדמיים מחמירים .
כתב העת מכוון לקדם את המחקר החינוכי והדציפלינרי בקרב מרצי המכללה, ומרצים מכלל האוניברסיטאות והמכללות בארץ ובעולם, בין אם באופן פרטי, אישי ופרטני ובין אם במשותף, וכחלק משיתופי הפעולה המדעיים, אקדמיים אותם מטפחת המכללה כחלק בלתי נפרד מסדר היום האקדמי שלה.
כתב עת מתפרסם באופן קבוע, מספר פעמים בשנה, כשבכל כרך סדרה גדולה ומגוונת של מאמרים  שנבחרו בקפידה לאחר קריאה ושיפוט, של וועדת מומחים ובהתאם לכללי המחקר המקובלים.

מועצת המערכת

המערכת

עורך: פרופ' מוחמד חג'יראת
דוא"ל  [email protected] 

רכזות: גב' ניבין מיכאל
           טל' 049515535, דוא"ל  daruna@arabcol.ac.il
           גב' רנאן עאמר
טל: 049515526, דוא"ל daruna@arabcol.ac.il

 רציונל

כתב העת "דארנא " (הבית שלנו , בעברית) , היוצא לאור מטעם המכללה האקדמית הערבית לחינוך בישראל – חיפה, כשמו כן הוא. כתב עת המשמש בית ואכסניה אקדמית ומדעית למחקרים בתחום מדעי הרוח, החברה, הטבע ומדעי המחשב.
בכתב העת מתפרסמים בקביעות מאמרים בשפות  הערבית, העברית והאנגלית. אופיו התלת-לשוני של כתב העת והיותו מקום שבו מכונסים נושאים מתחומי דעת שונים עולה בקנה אחד עם התפיסה האוניברסאלית והפלורליסטית של המכללה האקדמית הערבית על שלל מוסדותיה וחברי סגלה האקדמי , מתוכם נבחרו חברי מערכת כתב העת.
כתב העת, מבטא אמירה ברורה, עקבית וישירה הגורסת כי היא  מכירה בנחיצותה של במה אקדמית המאגדת בין  דפיה מגוון נושאי ורעיוני שבו יוכלו לגלות ולמצוא עניין חוקרים ולומדים הבאים מדיסציפלינות שונות ומכל רובדי מערכת החינוך.
חוקרים העוסקים בהוראת השפות, המדעים והמחשב, ספרות ערבית עברית ואנגלית, ספרות ילדים, הערכה של מיזמים חינוכיים, חינוך לגיל הרך, מיומנות של למידה  והוראה, טכנו פדגוגיה, חדשנות מדעית  – כל אחד לפי תחום התעניינותו  יכולים למצוא בכתב העת כלי מדעי המקדם את ידיעותיו ותובנותיו,  ופותח בפניו אופקים אקדמיים, חינוכיים ותרבותיים רחבים וחדשים.
נקודת המוצא של רוב החוקרים נסמכת על מחקרי שדה והפיכתם לנושאי מחקר. הקו המחבר בין רוב המאמרים המתקבלים לפרסום  בכתב העת" דארונא" הוא העיסוק האינטנסיבי במתן מענה לשאלות הנוגעות לקידום הוראת תחומי דעת הנלמדים במכללות ובבתי-הספר. מאמרים אחרים עוסקים יותר בהיבטים הפילוסופיים, הספרותיים והאסתטיים הבאים לידי ביטוי בספרות הקלאסית והחדשה

–  טופס הערכת שיפוט מאמר המוגש לכתב העת דארנא

– הנחיות למחברים – לכתב העת דארונא

גליון מס׳ 45

גליון מס׳ 46

גליון מס׳ 47

גליון מס׳ 48

גליון מס׳ 49

גליון מס׳ 50

דילוג לתוכן