אינטרנט‭ ‬של‭ ‬הדברים Internet of Things‭ (‬IoT‭) ‬‭ ‬

יום‭ ‬רביעי‭ ‬10.5.2023

ד"ר אימאן אטרש

ד"ר אימאן אטרש ראשת החוג למדעי המחשב, מרצה וחוקרת בחוג למדעי המחשב במכללה האקדמית הערבית לחינוך. בעלת תואר ראשון במדעי המחשב, תואר שני ושלישי בהוראת מדעי המחשב בטכניון. ד"ר אימאן פעילה בעשייה החינוכית והאקדמית במכללה בנושא הוראת המדעים והדיגיטל ומדריכה במערך להוראה למידה והערכה דיגיטלית במכללה, השתתפה בכנסים רבים ופרסמה את מחקריה בכתבי עת ובכנסים שונים בעולם. תחומי המחקר שלה: הוראת מדעי המחשב, חשיבה חישובית, פיתוח ויישום פדגוגיות חדשניות בשילוב טכנולוגיה; הוראה, למידה והערכה דיגיטלית.

תקציר הרצה

האינטרנט של הדברים IoT: השלכות על תהליכי הוראה ולמידה באקדמיה

אינטרנט של הדברים IoT הינו תחום המתקדם בתאוצה מדהימה ובעל השפעה אדירה על ההשכלה הגבוהה. לאינטרנט של הדברים מספר יישומים, פוטנציאליים ואפשריים, בהשכלה הגבוהה בהיבטים של מחקר, הוראה ולמידה.
בהיבט המחקר: מכשירי IoT יכולים לשמש במחקרים מדעיים לאיסוף, עיבוד וניתוח נתונים.
בהיבט ההוראהלמידה: מכשירי IoT יכולים לשמש ביישום פעילויות למידה אינטראקטיביות במהלך ההרצאות, למשל שימוש במציאות מדומה VR, ובכך להגביר את המעורבות של הסטודנטים בהרצאה ולשפר את חווית הלמידה שלהם. יישום פעילויות למידה מסוג זה תורם לגיוון שיטות ההוראה ולשימוש בפדגוגיות חדשניות. יישום זה מצריך תכנון והתאמה של כלי ההערכה בקורסים השונים כך שיתאימו להיבטים השונים שניתן להעריך תוך שימוש בכלים אלה.
לצד כל זה, חשוב להגביר את המודעות של המרצים והסטודנטים לסוגיות הקשורות לפרטיות ואתיקה. בזמן שכל המשאבים זמינים לרשות הכול קיימות סכנות של שימוש בלתי הולם.
בהרצאה אני אתייחס ליישומים שונים של האינטרנט של הדברים IoT באקדמיה, אדגים ואתייחס להיבטים של פרטיות ואתיקה.

דילוג לתוכן