אינטרנט‭ ‬של‭ ‬הדברים Internet of Things‭ (‬IoT‭) ‬‭ ‬

יום‭ ‬רביעי‭ ‬10.5.2023

ד"ר עדנאן אגבאריה

ד"ר עדנאן אגבאריה, בעל תואר שלישי במדעי המחשב מהטכניוןמכון טכנולוגי לישראל. הדוקטורט שלו התמקד במחשוב בעל ביצועים גבוהים.
ד"ר עדנאן בילה כשלוש שנים כפוסט דוקטורט ב-CSL של אוניברסיטת אילינוי באורבנהשמפיין. הוא הצטרף לחברת אינטל בסוף 2015. ולפני כן עבד על SAP, Huawei ו-ISI (מאוניברסיטת דרום קליפורניה).
ד״ר עדנאן קשור קשר הדוק לאקדמיה, ובעל ניסיון בהוראה במכונים ובמוסדות אקדמיים שונים כמו הטכניון, המכללה האקדמית הערבית לחינוךחיפה ואוניברסיטת חיפה.
ההתמקדות העיקרית של ד״ר עדנאן היא עיצוב והטמעת מערכות AI וניתוח נתונים. לד״ר עדנאן 14 פטנטים שהונפקו בארה״ב, יותר מ-30 פרסומים חיצוניים בכנסים וכתבי עת, ומספר פרסים.

תקציר הרצאה

האינטרנט של הדברים IoT, בינה מלאכותית AI ומה שביניהם

AI (בינה מלאכותית) ו-IoT (האינטרנט של הדברים) הן שתי טכנולוגיות צומחות במהירות שמחוללות מהפכה באופן שבו אנו מתקשרים עם העולם שסביבנו.

IoT מתייחס לרשת של מכשירים פיזיים, כלי רכב, מבנים ופריטים אחרים המוטבעים באלקטרוניקה, תוכנה, חיישנים וקישוריות, המאפשרים להם לאסוף ולהחליף נתונים. מצד שני, AI הוא ענף של מדעי המחשב העוסק בפיתוח אלגוריתמים ומערכות חכמות שיכולות לבצע משימות שדורשות בדרך כלל אינטליגנציה אנושית, כמו זיהוי תמונות, זיהוי דיבור וקבלת החלטות.

בשילוב, AI ו-IoT (AIoT) יוצרים שילוב רב עוצמה שיכול לשפר היבטים רבים של חיינו, מאוטומציה ביתית ועד אוטומציה תעשייתית, מערים חכמות לחקלאות מדויקת, משירותי בריאות ועד תחבורה ועוד הרבה יותר. לדוגמה, מכשירי IoT יכולים לאסוף ולשדר כמויות אדירות של נתונים, אותם ניתן לנתח על ידי אלגוריתמי AI כדי לקבל תובנות ולקבל החלטות מושכלות. זה יכול להוביל לשיפור היעילות, הפרודוקטיביות והבטיחות, כמו גם ניהול משאבים טוב יותר, חיסכון באנרגיה וקיימות.

בהרצאה אתייחס להיבטים הקשורים ליחסי הגומלין בין שני התחומים.


דילוג לתוכן