אינטרנט‭ ‬של‭ ‬הדברים Internet of Things‭ (‬IoT‭) ‬‭ ‬

יום‭ ‬רביעי‭ ‬10.5.2023

מר סאטי ח׳לאילה

ממונה תקשוב ארצי במגזר ערבי מנהל צפונט,  סביבת הענן של משרד החינוך מחוז צפון.
אחראי תקשוב בחינוך המיוחד במתיאות נצרת ,ושפרעם מוביל תוכנית החשיבה חישובית קוד ורובוטיקה במגזר ערבי.
קיבל פרס חינוך של משרד החינוך מחוז הצפון לשנת הלמודים תשע"א מורה מורים בנושא: השימוש בטכנולוגיה בחינוך.

תקציר הרצאה
האינטרנט של הדברים IoT: השלכות על מערכת החינוך

האינטרנט של הדברים מאפשר למכשירים לתקשר זה עם זה ולקבל החלטות מבוססות על נתונים ממוחשבים באופן עצמאי. אפשר להשתמש באינטרנט של הדברים בכמה תחומים כמובבית, בחקלאות, בתעשייה ובתחבורה וכמובן בחינוך. מערכת החינוך, כחלק מרכזי ובלתי נפרד מהחברה, מושפעת מכל החידושים הטכנולוגיים בכמה היבטים, למשל:

  1. היבט של המערכת: שימוש קולקטיבי של ההנהלה, אנשי החינוך והתלמידים.
  2. היבט של הפרט: שימוש פרטי ואישי של כל אדם השייך למערכת.
  3. היבט פיזי: הקשור לתשתיות ולציוד בבתי הספר.

בכל ההיבטים הנ"ל אנו עדים ליישומים שונים של הטכנולוגיה למטרות שונות ומגוונות ואין ספק שאחד האתגרים העומדים בפני מערכת החינוך זה לגשר על הפערים בין כל ההיבטים ולשמור על האיזון הנחוץ לתפקוד מיטבי של כלל המערכת. ניתן להצביע על כמה יתרונות של יישומי IoT במערכת החינוך למשל: IoT מאפשר שימוש בתוכניות לימוד מותאמות אישית לכל תלמיד בהתאם לצרכיו ולקצב התקדמותו. בנוסף, IoT מאפשר שילוב יישומים שונים לשיפור תהליכי ההוראה והלמידה.

בהרצאה אתן הגדרה כללית ותחומי שימוש עיקריים של טכנולוגית ה– IoT ואציג את ההשלכות על מערכת החינוך.

דילוג לתוכן