אינטרנט‭ ‬של‭ ‬הדברים Internet of Things‭ (‬IoT‭) ‬‭ ‬

יום‭ ‬רביעי‭ ‬10.5.2023

ד"ר חסן עבאסי

ד"ר חסן עבאסי, בוגר הטכניון בחיפה, בכל שלשת תאריו האקדמיים. את התואר הראשון הוא סיים בגיל 21, ומיד לאחר מכן החל את לימודי התואר השני והדוקטורט במדעי המחשב מהטכניון. במהלך לימודי הדוקטורט שלו, פרסם כמה מאמרים מדעיים שעל אחד מהם זכה בפרס מאמר הסטודנט הטוב ביותר (alt14).
בגיל 26 הוא מונה למרצה בפקולטה למדעי המחשב, ונבחר בין 12% המרצים המובילים בפקולטה, לפי סקר שביעות רצון (משוב) בקרב הסטודנטים. הוא משמש עדיין כמרצה נלווה שם עד היום.
ד״ר חסן עבד במספר חברות טכנולוגיה כולל Google ,IBM ,Intel (ציריך, חיפה ותל אביב).
בשנת 2018, החל ד״ר חסן לצד עיסוקו כמרצה נלווה בטכניון, מסע חדש עם חזון לדמוקרטיזציה והנגשה חברתית וגיאוגרפית של משלוחי מזון ולשרת אזורים כולל ערים חסרות תשתית.
הוא הקים את מיזם Haat (תביא (בבקשה) בערבית), וכיום משמש כמנכ״ל שלה, ומוביל 150 עובדים (יותר מ 25 מהנדסים) עם פעילות ביותר מ 30 ערים ו-3 מדינות.
החזון של חסן הוא לחולל מהפכה טכנולוגית לטובת כלל החברה ולא רק לעיר הולדתו, אוםאלפחם, באמצעות יצירת הזדמנויות עבודה חדשות לצעירים, מנהגי משלוחים ועד מהנדסי תוכנה.

תקציר הרצאה

האינטרנט של הדברים IoT: עתיד הטכנולוגיה

ההתפתחויות בתחום הרובוטיקה, הבינה המלאכותית המלוות בקידום וייעול רשתות האינטרנט האלחוטיות (WiFi) אפשרו, בין היתר, חיבור של מספר עצום של מכשירים המתקשרים ביניהם ומחליפים נתונים במהירות אדירה טכנולוגיה זו נקראת האינטרנט של הדברים IoT. בעשור האחרון, אנו עדים לפיתוח מספר עצום של יישומים טכנולוגיים פורצי דרך כמו: מציאות מדומה VR, מציאות רבודה AR, ChatGPT ועודיישומים אלו נעשים שימושיים ונגישים יותר לא רק בתעשייה ובחברות השונות אלא גם למשתמש הפרטי: בעבודה, בחינוך ובחיי היום יום. ככל שמכשירים נוספים מתחברים ומשולבים בחיי היום יום שלנו, לצד כל היתרונות הפוטנציאליים ישנם גם אתגרים רבים שיש להתחשב בהם כמו שיקולי אבטחה והגנה מפני מתקפות סייבר ושיקולי פרטיות.

בהרצאה אדבר על מספר חידושים טכנולוגיים שונים הקיימים ונפוצים כיום ואתייחס למאפיינים שלהם וכן אציג מה צפוי בעתיד הטכנולוגיה בשנים הבאות.

דילוג לתוכן